Ayda bin adetle bir daha sınıf lideri olacak

Hasan

New member
25 Mar 2021
186
0
0
ALİ YILDIRIM

BAĞIMSIZ SÜSPANSİYONLA KONFORDA ÇITA ARTTI


Yeni Nissan Qashqai, 4 farklı donanım paketi (Tekna, Design Pack, Skypack, Platinum Premium) ve 4×4 çekiş sistemi seçeneği ile, 626 bin TL’den başlayan fiyatlarla satışa sunuldu. Sınıfının en geniş ekranlarından birine sahip olan ve Qashqai’de birinci sefer kullanılan 12,3” genişliğindeki büsbütün dijital gösterge paneli, şahsileştirilebilen 13 farklı bilgilendirme ekranı seçeneğiyle şoförün dijital sürüş tecrübesini üst düzeye taşıyor. Araçta bakılırsav yapan 1.3 litrelik akaryakıtlı ünite, hem 4×2 birebir vakitte 4×4 sistemini bir seçenek olarak sunuyor. 6 ileri manuel yahut otomatik (XTRONIC-CVT) şanzımanla sunulan modelin tüketimi de şimdi tıpkı. Bizim de kullandığımız rotada araba bilhassa yeni süspansiyon sistemiyle dikkatimizi çekti. Darbeleri emmede başarılı olan araç, makam aracı konforunu aratmıyor. hem de model, yeni sürüş donanımları ve güvenlik paketleriyle sürüşü üst çıtaya çıkarıyor.


626 BİN LİRADAN BAŞLIYOR

Yeni Nissan Qashqai, 4 farklı donanım paketi (Tekna, Design Pack, Skypack, Platinum Premium) ve 4×4 çekiş sistemi seçeneği ile, 626 bin TL’den başlayan fiyatlarla satışa sunuldu. Sınıfının en geniş ekranlarından birine sahip olan ve Qashqai’de birinci kere kullanılan 12,3” genişliğindeki büsbütün dijital gösterge paneli, şahsileştirilebilen 13 farklı bilgilendirme ekranı seçeneğiyle şoförün dijital sürüş tecrübesini üst düzeye taşıyor. Araçta nazaranv yapan 1.3 litrelik akaryakıtlı ünite, hem 4×2 tıpkı vakitte 4×4 sistemini bir seçenek olarak sunuyor. 6 ileri manuel yahut otomatik (XTRONIC-CVT) şanzımanla sunulan modelin tüketimi de şimdi birebir. Bizim de kullandığımız rotada araba bilhassa yeni süspansiyon sistemiyle dikkatimizi çekti. Darbeleri emmede başarılı olan araç, makam aracı konforunu aratmıyor. beraberinde model, yeni sürüş donanımları ve güvenlik paketleriyle sürüşü üst çıtaya çıkarıyor.


Segmentinin öncüsü olarak ortaya çıkan Nissan Qashqai, yeni yüzüne kavuştu. Uzun bir müddetdir tedarik meseleleri niçiniyle Türkiye’de güç bir periyot geçiren SUV model, ortalama 2 ay gecikmeyle yeni yüzüyle yola çıktı. SUV segmentinin ‘yeni jenerasyon lideri’ olmak için bir dizi yenilikle gelen model, tek motor seçeneğiyle dikkat çekiyor. bu biçimdece marka Navara haricinde dizel motor gamına Türkiye’de de son vermiş oldu. Alaçatı’daki lansmanda sorularımızı cevaplayan Nissan Türkiye ve Kuzey Afrika Genel Müdürü Emre Doğueri “Yeni Qashqai modelimizle aylık bin adetlik tempoya ulaşmak istiyoruz. E-Power versiyonumuzu da ikinci çeyrekte getireceğiz. SUV pazarı büyüyecek trendi devam edecek. Türkiye’deki vergi sistemi bugünkü kur ve ortalarında bir geçişkenlik vardı. Bizim öngörümüz C-SUV, orta dilimlerden ötürü B-SUV’a verdiği satışları muhtemelen geri alacak.


Fiyat odaklı B-SUV’u tercih edilenler yüzde 50 ile yüzde 80 içinde getirilen iki yeni matrah dilimleriyle bir daha kimi modellerde C-SUV’u tercih edebilir. Fiyatlar epeyce net oturdu. C-SUV’ların 12 ay sonu var. Türkiye’de araçların büyük bir çoğunluğu krediyle alındığı için kredi faiz oranları ve fiyatın alımı kolaylaştırmasına birebir olumlu tesiri olur. Vade sayılarının ve kredi şartlarının uygunlaşması gerekiyor” dedi. Modelin 10 yıldan fazladır Türkiye’nin gözdesi olduğunu anlatan Doğueri “Özellikle dinamik ve şık çizgisini devam ettiren yeni kuşak dizaynıyla yollarda çabucak fark edilecek. Sahip olduğu yavaşça hibrit (mild hybrid) teknolojisiyle hem performans ve verimlilik konusundaki beklentileri ziyadesiyle karşılayacak birebir vakitte düşük karbon emisyonu ile sürdürülebilirliğe katkı sağlayacak. Yeni jenerasyon Nissan Qashqai’nin konforlu sürüşe katkı sağlayan biroldukca teknolojik donanım özellikleri ile sınıfının standartlarını bir daha belirleyeceğine ve tüketicilere eşsiz bir sürüş tecrübesi sunacağına inanıyoruz. Yeni kuşak Nissan Qashqai, Crossover tutkunlarının beklediğine değecek” diye konuştu.


HAFİF TİCARİYE SOLUK GETİRECEK

Japon otomotiv üreticisi Toyota, yavaşça ticari araç pazarındaki (HTA) gücünü artırmak için harekete geçti. Marka, uzun müddettir sessiz kaldığı kompakt van pazarına Proace City ile giriş yaptı. Markanın Fransız ortaklarıyla geliştirdiği yeni araç, kuvvetli motoru ve rahat sürüşüyle HTA pazarını karıştırmaya hazırlanıyor. Bu hafta konuğumuz olan yeni Proace City, markanın son periyotta uyguladığı sportif tasarım anlayışıyla şekillendirilen yeni araç, bu sayede arabalarını aratmayan bir görünüme sahip. Natürel art tasarım, aracın kullanım hedefini gizlemiyor. Yüksek kaput ve genişlik hissiyle büyük bir araba kullanıyormuş hissi sunarken, konsoldaki vites butonu ve rahat koltuklar bu hissi destekliyor. 8 inçlik dokunmatik ekranlı multimedya sistemi, tuş kalabalığını ortadan kaldırıyor. Son derece ferah olan kokpitte ergonomi ve personelliği, sınıfı için pek yeterli düzeyde. Geniş bir hayat alanı sunulan art kısımda elektrikli camlar ve koltuk gerilerindeki portatif masalar aracın aile kullanmasına da uygun olduğunu vurguluyor. Proace City’nin bagajı beklendiği üzere pek hacimli. 775 litrelik standart alan, koltuklar yatırıldığında 3 bin 500 litreye kadar ulaşıyor. Markanın verdiği bilgiye nazaran araçta bagaj haricinde tam 186 litrelik saklama alanı sunuluyor. Cam tavan ve etrafındaki 60 litreyi bulan saklama alanı da pek kullanışlı. Toyota, Proace City’yi Türkiye’de yalnızca 1.5 litrelik dizel motorla sunuyor. Bize kuvvetli versiyonuyla konut olan araç, 130 beygir güç ve 300 nm tork üretiyor. 8 ileri tam otomatik şanzımanla kombine edilen motor, gücünü ön tekerlekleri iletiyor. Gereğince atak yapıya sahip motor, aracı 0’dan 100 km/s hıza 11.1 saniyede ulaştırıyor. Saatte 183 kilometre olarak açıklanan azamî sürat da çok kâfi. Orta hızlanmalarda da atak yapısını koruyan motor, sessizliğiyle de beğenimizi kazandı. Bir HTA’da en epeyce aranan özellik kuşkusuz düşük yakıt tüketimi. Sınıfının cimri oyuncularından olan Proace City’nin fabrika bilgilerine nazaran ortalama tüketimi 4.3 litre. Aracın yol tutuş özellikleri, ticariden çok binek araçları hatırlatıyor. Tutunma limitleri yüksek olan araba, konforlu süspansiyon sistemi yardımıyla de çok keyifli seyahatler vadediyor.