Carlo Levi’nin Floransa’daki yılları Palazzo Medici Riccardi’de sergileniyor

semaver

New member
1941’den 1945’e kadar, savaş ve Nazi-faşist işgal yıllarında, Kurtuluşa ve partizan Direnişi tarafından özgürleştirilen şehirde otonomist hükümet altında demokratik kamusal yaşamın yeniden başlamasına kadar Carlo Levi, Floransa’da, sığınakta gizlice yaşadı. Piazza Pitti. Levi en ünlü kitabını bu dönemde yazdı, Mesih Eboli’de durduFaşizmin dayattığı mitolojiyle ilişki kurmaya çalışan tarihin dışında bir güneyde, Lucania’da Grassano ve Aliano’da hapsedilmesinin yüzlerini, hikayelerini ve karakterlerini hatırladığı.

“Floransa’da Carlo Levi” sergisi. 9 Şubat – 19 Mart tarihleri arasında Palazzo Medici Riccardi’deki Sale Fabiani’de Carlo Levi’nin 34 eseri ve çiziminin yanı sıra ünlü tuvalin bir reprodüksiyonunun sergileneceği bir yer altı yaşamı yılı” Lucania ’61.

Giorgio Amendola Vakfı tarafından Carlo Levi Vakfı, Unesco merkezi ve Mus.e Derneği iş birliğiyle düzenlenen Toskana Bölgesi, Floransa Belediyesi ve Torino Belediyesi’nin himayesinde Floransa Büyükşehir Belediyesi tarafından tanıtılan sergi Palazzo Strozzi Sacrati’de, diğerlerinin yanı sıra Bölge başkanı Eugenio Giani ve bölge konseyi başkanı Antonio Mazzeo’nun huzurunda sunuldu.

“Başkan Giani’nin altını çizen Floransa, diğer şehirlerle birlikte Levi’nin siyasi ve sanatsal değişimlerinde merkezi bir rol oynadı. Floransa’da anti-faşist entelektüel, Kurtuluş Komitesi’nin gazetesini yönetti ve savaş sonrası en önemli romanlardan birini yazdı: Mesih Eboli’de durdu, Basilicata’daki kapatılma deneyiminin meyvesi, Levi’nin nasıl seveceğini ve anlatacağını bildiği dramatik bir gerçeklik. Bu nedenle serginin Ulusal Kurtuluş Komitesi’nin Toskana karargahı olan Palazzo Medici Riccardi’de yer alması tesadüf değil. Montale’nin konuğu olan Levi’nin ve o dönemde yeni İtalya’yı temsil edenlerin Floransalı yürüyüşlerinin anısını buluyoruz. Levi, liberal sosyalizmin ve ardından eylem partisinin dünyasını, büyük bir entelektüel yeteneği ifade etti”.

Antonio Mazzeo, “Bir parça Basilicata ve bir parça Toskana olan bir sergi” dedi. “Kataloğun konuşmacılarına ve yazarlarına teşekkür ediyorum. Carlo Levi Vakfı’na teşekkürler, çünkü bizi o zamanlar İtalya’nın nasıl ikiye bölündüğüne dair derin bir tefekkür anına götürüyor. Carlo Levi’nin Floransa’daki zamanı ile Levi’nin Basilicata’daki zamanını bir arada tutan bu karşılaştırma: Bütün boşluk tuvallerden ve gündelik hayattan bir kesitte ortaya çıkıyor, bu da birbirinden çok uzak iki gerçekliğin görüntüsünü çok iyi, çok farklı hale getiriyor. Maalesef hala var olan bir boşluk. Memleketimi ve evlat edindiğim yurdumu anlatmaktan gurur duyuyorum, şunu söylemeliyim ki herkese aynı imkanları sunan bir Bölge hoş karşılanmaz” dedi.


 
Üst