Dacia markasını bünyesinde bulunduran Renault Kümesi’nden yapılan açıklamada, şirketin dünya genelinde araba ve yavaşça ticari satışlarının geçen yıl 2020’ye kıyasla yüzde 4,5 düşerek 2 milyon 696 bin 401’e gerilediği bildirildi.
2021 ile bir arada Renault Kümesi’nin global satışlarda düşüş serisi üçüncü yıla taşınırken, 2020’de global satışlar yüzde 21,3 ve 2019’da yüzde 3,4 gerilemişti.
Kelam konusu devirde Renault markasının satışları yüzde 5,3 azalışla 1 milyon 693 bin 609 olarak gerçekleşirken, Dacia markasının satışları yüzde 3,1 artarak 537 bin 95’e yükseldi.
Açıklamada, Renault markasının Avrupa’da elektrikli araba pazarındaki pozisyonunu kuvvetlendirdiği belirtilerek, “E-TECH serisi (elektrik ve hibrit motorlar), 2021’de Avrupa’daki Renault araba satışlarının yüzde 30’unu oluşturdu. Bu oran 2020’de yüzde 17 olmuştu.” denildi.
2021 ile bir arada Renault Kümesi’nin global satışlarda düşüş serisi üçüncü yıla taşınırken, 2020’de global satışlar yüzde 21,3 ve 2019’da yüzde 3,4 gerilemişti.
Kelam konusu devirde Renault markasının satışları yüzde 5,3 azalışla 1 milyon 693 bin 609 olarak gerçekleşirken, Dacia markasının satışları yüzde 3,1 artarak 537 bin 95’e yükseldi.
Açıklamada, Renault markasının Avrupa’da elektrikli araba pazarındaki pozisyonunu kuvvetlendirdiği belirtilerek, “E-TECH serisi (elektrik ve hibrit motorlar), 2021’de Avrupa’daki Renault araba satışlarının yüzde 30’unu oluşturdu. Bu oran 2020’de yüzde 17 olmuştu.” denildi.