Doların altının yanına bir de araba park etti

Hasan

New member
25 Mar 2021
186
0
0
ALİ YILDIRIM | KARAR

Pandemiyle bir arada oluşan birfazlaca niye kur, vergi ve faiz üçgenine şimdilik çalım attı. Buna karşın tüketicilerin SUV sevdası sürat kesmedi. Arabalara artık yatırım gözüyle bakıldığını anlatan Opel Türkiye Genel Müdürü Girgin “Artan fiyatlar tüketicileri durdurmadı” dedi.

Opel Türkiye Pazarlama Yöneticisi Özocak ise “C-SUV’ların meblağları biraz daha üst skalaya çıktı. Bu yüzden tüketiciyi artık B-SUV’lar da tatmin ediyor” yorumunu yaptı.

Otomotiv bölümü yüksek kur, vergi ve faiz içinde sıkışıp kalırken, meblağların her geçen gün artması ileriye yönelik kaygıları arttırıyor. Pandemi niçiniyle kapanmalar ve toplu taşımadan kaçmalarla birlikte talep şimdilik pek yüksek iken, bu sistemin bu biçimde sürmeyeceğini tartışıyor.


Yeni Opel Mokka lansmanında sorularımızı cevaplayan Opel Türkiye Genel Müdürü Alpagut Girgin, talebin çok yüksek olduğunu yeni Mokka’nın daha fiyatı açıklanmadan bile 15 günde 250 adet sattığını söylemiş oldu. Ay sonuna kadar yeni modelden 500 adet satılacağını paylaşan Girgin, B-SUV’da başkan olacaklarına değindi.

Pazarın gidişatı hakkında da yorum yapan Girgin şunları söylemiş oldu: “Son bir yıldır fiyatlarda daima bir güncellenme oluyor. Bunun da majör sebebi malum kurdaki değişiklik, artış. Salgın insanların toplu ulaşımdan ferdi ulaşıma geçişini tetikledi. İnsanların araca olan talebi bu istikametten olumlu olarak arttı.


İkincisi; kur artışını insanların alım gücü olarak, potansiyel müşterilerin alım gücü olarak kıymetlendirebiliriz, bu da bizi negatif bir sonuca gdolayır. Lakin bir öteki açıdan bakarsak daima artan fiyatlar ve değişen kur ile birlikte araçlar yeniden bir yatırım aracı haline geldi.

Yani beşerler bu ay satın aldığı arabasının fiyatının gelecek ay yükseldiğini gördüğünde bundan memnuniyet duyuyor. Bu manada talep şu an canlı. Ve bu talebin yıl sonuna kadar tedarik kısıtları içerisinde devam edeceğini öngörüyoruz.”


yıllar ortasında B-SUV segmentinin 14 kat büyüdüğünü aktaran Opel Türkiye Pazarlama Yöneticisi Emre Özocak ise “Tüketici muhtaçlıkları orada C hatchback’ten, B hatchbackten ya da birtakım C-SUV’lardan dönüşümle B-SUV’u büyüttü.

Bugün olanlar ise şu; C-SUV’ların fiyatları; biraz daha üst skalaya çıktığı noktada, B-SUV’lar aslında birinci kuşak diyebileceğimiz 2010-2015 yılları içinde pazara sunulan C-SUV’ların boyutlarına geldiği için insanları da boyutsal olarak tatmin ediyor. ötürüsıyla tüketici de boyutsal olarak tatmin olduğu noktada bu fiyatlarla B-SUV’ları tercih etmeye başlıyor” dedi.


TÜRK TÜKETİCİSİ BUNU HAK ETMİYOR

Vergi sistemine de değinen Alpagut Girgin “Ana bahis vergi sistemi. Daha kolay, daha süratli karşılık verebilen, daha süratli adapte olabileceğimiz bir vergi sistemi tüm bu sıkıntıları ortadan kaldırabilir. Kur artıyor, baremler ve masraflar birebir kalıyor, daima bizde bir beklenti oluşturuyor. Tıpkı tüketicide oluşturduğu üzere, kolay yönetilebilir kolay tepki verilebilir bir set up değil.

Umarım önümüzdeki periyotta daha kolay daha reaksiyonel bir vergi sistemiyle bu problemleri aşarız. Yılın başında kestirim edemeyeceğimiz biroldukca model yüzde 80’lik dilime girdi. Bu bir realitedir. Tüm markalar için geçerlidir, fakat burada matrah değişikliğini beklemektense vergi sisteminin buna otomatik cevap vermesi sanıyorum tüm Türk tüketicisinin hak ettiği bir gelişme olacaktır. Umarım bu mevzuda bir gelişme olur” diye konuştu.

AMAÇ 780 BİN ADET

Pazarın mayıs sonu itibariyle 315 bin adede ulaştığına değinen Alpagut Girgin, ikinci yarı için 450-470 bin bandını kestirim ettiklerini söylemiş oldu. bu biçimdece toplam pazarın 780 bin adet düzeylerinde yılı kapatacağına değinen Girgin “Biz burada 850 binlik öngörümüzü 780 bine revize ederken büsbütün tedarik ve lojistik dengelerin, Opel için değil tüm dal özelinde bu dengelerin oturması için dala bir vakit tandık. Dördüncü çeyrek itibariyle şu an öngorememekle bir arada nispeten daha olumlu bir fotoğraf ile karşı karşıya olacağımız ümit ediyoruz” sözlerini kullandı.

YENİ OPEL MOKKA 365 BİN 900 LİRADAN GELDİ

Yeni Opel Mokka Türkiye’de satışa sunuldu. Yalnızca akaryakıtlı motor seçeneğiyle satışa sunulan Yeni modelin 3 farklı donanım seçeneği olacak. Araç, 365 bin 900 TL’den başlayan fiyatlarla satışa sunulurken yüzde 100 elektrikli versiyon Mokka-e ise 2022’de gelecek.

Model, markanın gelecekteki yüzü Opel Vizör’e ve büsbütün dijital Pure Panel kokpite sahip olan birinci araç olmasıyla dikkat çekiyor. 130 beygirlik akaryakıtlı motora sahip olan araçta 1.2 litrelik akaryakıtlı turbo motor bakılırsav yapıyor. AT8 otomatik şanzıman kombinasyonuyla gelen yeni aracın, Elegance, GS Line ve Ultimate olmak üzere üç farklı donanım seçeneği var.

Mokka’da ayrıyeten, Türkiye’de bir birinci vakit içinderda siyah renkli kaput opsiyonu da bulunuyor. 4.15 metre uzunluğunda olan araç beş kişilik oturma tertibinde 350 litre bagaj hacmi sunuyor. Dizel seçenek yalnızca manuel olarak sunulduğunda Türkiye pazarında yok. 130 beygirlik akaryakıtlı motor, 0-100 km/s hızlanmasını 9,2 saniyede tamamlıyor ve 200 km/s azamî sürate ulaşıyor. 100 kilometrede ortalama 4.9 litre yakıt tüketen araç, pek cimri.