‘E-ticaretin ‘Efsane Cuma’sında alıcılar ve satıcılar için güvenlik en değerli konu’

Felaket

New member
25 Mar 2021
225
0
1
E-ticaret ve ödeme sistemleri dünyası yılın en ağır haftasına hazırlanırken ‘güvenlik’ hem satıcılar birebir vakitte alıcılar için en değerli hususların başında geliyor. Bloomberg HT televizyonunda Finansal Teknoloji programına konuk olan İyzico Kurucu Ortağı ve CEO’su Barbaros Özbuğutu, e-ticaretin şayet olmazsa olmazının güvenlik olduğunu söylemiş oldu. Şirket olarak dünyadaki tüm sertifikasyon süreçleri içerisinden geçtiklerini, bunun yanı sıra TCMB’nin de bütün kontrollerinden de geçtiklerini kaydeden Özbuğutu, bunun yalnızca altyapı ve data güvenliği tarafında oluşturdukları bir kalkan olduğunu belirtti.


Güvenlik konusunda tüketici tarafında da dikkat edilmesi gereken epeyce kıymetli mevzular olduğunun altını çizen Özbuğutu, “Efsane Cuma süreci içerisinde yalnızca bir yerde indirim var yazıyor diye o indirimin olup olmadığını denetim etmeleri gerekiyor. Burada fiyatları karşılaştıran siteler hayli yardımcı olabiliyor. Yönlendirildiği sayfaların inançlı olup olmadığının denetim edilmesi gerekiyor. Tabi ki, bundan daha sonraki periyotta daha fazlaca gündem de olacak ödemeyi açık kredi kartı verisiyle yapmaktansa bir dijital cüzdan ile yapmak her vakit tüketici açısından da epey daha inançlı oluyor. Bu cüzdanlar yavaş yavaş hayatımıza girmeye başladı. Buradaki en büyük avantaj cüzdanınıza kredi kartı datalarını bir kez verdikten daha sonra artık hangi sitede alışveriş yaparsanız, şayet o cüzdanla ödeme yapabiliyorsanız tekrar o kredi kartı verisini girmemenizi ve e-ticaret sitesinin de hiçbir vakit o kredi kartı verisine ulaşmamasını sağlıyoruz. İyzico ile Öde’de tam bu tahlil aslında. Son derece uygun bir altyapı ve inançlı bir çözüm” diye konuştu.

‘Efsane Cuma’da rekor kırılır fakat daha sonraki süreçte e-ticaret stok tedariği sorunu yaşayacak’

2020 yılında e-ticaret toplam hacminin yüzde 60 üzere bir büyüme gösterdiğini tabir eden Özbuğutu, e-ticaret bu seneyi yeni rekorlar kırarak tamamlamasını beklediklerini söylemiş oldu. E-ticarete bu genel çerçeveden bakıldığında fazlaca hoş bir durum üzere gözüktüğünü kaydeden Özbuğutu, “Ancak Türkiye’nin şu anki konjonktürü ve e-ticaret ortasında yaşanan birtakım konulardan dolayı dalın kimi meseleler yaşayacağı aşikar. Bunların en değerlisi e-ticaret sitelerinin ve satış yapan şirketlerin mal stok tedariğinde sorunlar olacak üzere gözüküyor. Bu durum bu haftaki indirim haftasına pek yansımayacaktır ve Efsane Cuma ortasında rekorları görüyor olacağız lakin daha sonrasındaki süreçte şu an için e-ticaretin en büyük sorunu stok tedariği olacak ve tıpkı vakitte daha epey orta ölçekli ve küçük işletmeleri sıkıntılar bekliyor üzere gözüküyor” dedi.

‘İyzico ekosisteminden bu ay 20 milyon adet süreç ve 4 milyar TL hacim geçer’

Efsane Cuma indirim devrinde geçen yıl ortalama sepet meblağının 200 TL civarında olduğunu hatırlatan Özbuğutu, “Web üzerinden gelen hacimde yüzde 120, mobilden gelen hacimde de yüzde 170 üzere bir artış yaşanmıştı. İyzico ekosistemi içerinde bu ay içerinde beklentimiz 4 milyar TL civarında hacim, 20 milyon adet süreç. Bu hacmi genel e-ticarete kurgularsa bir daha rekorlar dolu bir kasım ayı geçecek” diye konuştu.

‘Ödeme sistemleri e-ticaretin kalecileri’

Ödeme sistemlerinin e-ticaret dalının kalecileri üzere olduğunun altın çizen Özbuğutu şöyleki devam etti: “Her ayki durumu bir şut üzere dünürsek, gelen şutları tutuyorsunuz ancak bir ay bir şutu tutamadığınız vakit hayli büyük negatif tesir de yaratabiliyor. Bu niçinle dalın en ağır devri olan kasım ayına kendimizi hayli hoş hazırlayıp, altyapı yatırımlarını ve gerekli yatırımları daima yaparak, e-ticaret siteleri ile daima irtibatta olarak alt yapımızı hazır biçimde tutuyoruz.”