Elektrikli arabalar: Test edilen pil için ön ısıtıcılar

Bilgin

Global Mod
Global Mod


  1. Elektrikli arabalar: Test edilen pil için ön ısıtıcılar

Sorun iyi bilinir ve çoğu kez çözülmez: Hava soğuk olduğunda, elektrikli otomobillerdeki pillerin kullanılabilir enerji içeriği geçici olarak düşerken, aynı zamanda ısınma nedeniyle güç gereksinimi artar. Yanmalı motorun aksine, elektrikli aktarma organlarında bu amaç için kullanılabilecek neredeyse hiç atık ısı yoktur. Sektör bunun farkında ve pahalı elektrikli arabalara karmaşık ısıtma ve soğutma sistemleri kuruyor. Daha ucuz modellerde bunun için bütçe yoktur. Aşağı Saksonya’daki Altwarmbüchen merkezli Hotmind şirketi Ice-Breaker ile pilleri harici olarak önceden ısıtabilen bir cihaz geliştiriyor. Resmi lansmanından önce deneyebildik.


Yarım saat ön koşullandırma yeterlidir


Prensip çok basit: Buz Kırıcı, park halindeki arabanın altına yerleştirilir ve 230 voltluk bir prize bağlanır. Akü birkaç soğuk gün boyunca soğumamışsa, genellikle akünün ısınması için yola çıkmadan yarım saat önce yeterlidir. Amaç, enerji depolama cihazını ideal çalışma sıcaklığına getirmek değildir. Buz Kırıcı bunun için gereken sıcaklıkları sağlayamaz ki bu da amaç değildir: “Biz sıcaklık tepe noktalarını azaltmakla ilgileniyoruz. Buz Kırıcı, donma durumunda pildeki yüksek aşınma ve yıpranmayı azaltmak için tasarlanmıştır. ,” diye sorunca diyor.


Her zaman orada: zamanlayıcı, WiFi ve uygulama


Ekipman, bugün beklenebilecek konfora tekabül ediyor: Hotmind yalnızca entegre bir zamanlayıcıyı değil, aynı zamanda güncellemeleri indirebileceği WLAN’a bir entegrasyonu da düşündü. Bir uygulama aracılığıyla kontrol de mümkün olmalıdır. Ancak bu henüz bitmedi. Ancak, zaten uygulanmış olan iki işlev zaten daha ilginç görünüyor. Hotmind, elektrikli tahrikli Stellantis modelleri dahil olmak üzere popüler elektrikli otomobiller için araç profillerine sahiptir. Buz Kırıcı, ısıtma davranışını ilgili arabaya uyarlar. Ön ısıtma sıcaklığını belirli sınırlar içinde kontrol etme seçeneği de vardır.


Ortak araçlar zaten menüde kayıtlıdır. Beş hafıza yeri ayrı profillerle donatılabilir. Buz Kırıcı, ısıtma eğrisini araca uyarlar.
(Resim: Pillau)

Elektrikli otomobiller ve plug-in hibritler için profiller



Mart ayının sonundaki dondurucu soğuk geceler bize cihazı test etme şansı verdi. Adaylar, editörlerin özel filosundan bir Opel Corsa-e ve az önce test ettiğimiz bir plug-in hibrit tahrikli Astra GSe idi. Corsa, Ice-Breaker veritabanında zaten kayıtlı, ancak Astra’da değil. Onun gibi arabalar sadece birkaç adımda kendi profillerini oluşturabilirler. Dilerseniz bu hotmind’ı da kullanıma açabilirsiniz. Cihazda kendi profilleriniz için beş bellek yuvası sağlanmıştır, diğerleri uygulamada saklanabilmelidir.

yardımcı program ve güç tüketimi


Yapılan testte cihaz kendini kanıtlamıştır. Belirtilen aralık, -2 °C’de bir geceden sonra her iki arabada da arttı. Araç bilgisayarına göre Corsa’da 23 km’lik bir artış belirtilirken, Astra’da en az 6 km daha fazlaydı. Bu, bunun için gereken güç tüketimine göre ayarlanmalıdır. Buz kırıcı, prizi maksimum 2,3 kW yani 10 A ile yüklüyor. Bu maksimum çıkış, görünüşe göre her iki arabada da neredeyse tamamen tükenmişti. Astra için 28 dakika içinde yaklaşık 0,9 kWh ve 35 dakika sonra Corsa için 1,2 kWh güç tüketimi ölçtük. Kullanımdan sonra Buz Kırıcı sıcaktı ama dokunması kolaydı.




Hotmind'den Buz Kırıcı



Corsa-e pilini ısıtmak yaklaşık 1,2 kWh elektrik harcar.


(Resim: Franz)



Yerden yükseklik bazen her yerde akünün altındaki kadar yüksek olmadığından, yola çıkmadan önce cihazı arabanın altından çıkarmanızı şiddetle tavsiye ederiz. Genel olarak, cihazın yüksekliği – en az 13,5 cm – bir eleştiri noktasıdır. Hotmind hala bunun üzerinde çalışmalı. Yüksek fiyatlı e-spor otomobillerin sürücülerine de hitap edebilmeniz kendi menfaatinize olacaktır. Ama belki de bu tür müşteriler yakında kendilerine ait, daha düşük Nobel versiyonuna sahip olacaklardır. Üretici bu konuda biraz ağzı sıkıydı.

Başlangıç ve fiyat hala bilinmiyor


Satışın başlaması için kesin bir tarih veya bir fiyat henüz yok. Hotmind, Ice-Breaker’ı yalnızca bitmiş bir uygulamayla piyasaya sürmek istiyor. Şirket, 2023’ün üçüncü çeyreğinde başlamayı planlıyor. Ice-Breaker ucuz olmayacak. Hotmind önceden yalnızca kaba bir eğilim ortaya çıkarabilirdi: 400 Euro’dan az olmamasını tercih edeceklerini söylediler.


(mfz)



Haberin Sonu
 
Üst