Fiat ‘Yol Arkadaşım Connect’ ile konuşan arabalarda birinci adımı attı

Hasan

New member
25 Mar 2021
186
0
0
ALİ YILDIRIM

Teknoloji ömrümüzün her alanında bizleri süratli bir değişime sürüklerken, beraberinde ömrümüzü da kolaylaştırıyor. Bilhassa otomotiv kesiminde pek ağır bir biçimde kendini göstermeye başlayan dijitalleşmeyle birlikte, artık araçlar bile birbirleriyle haberleşiyor. Yakın gelecekte otonom araçların da yola çıkmasıyla artık şoförlerin değil arabaların birbirlerine bakılırsa hareket edeceği bir ortam oluşmaya başlarken, Fiat buna şimdiden ‘Yol Arkadaşım Connect’ sistemiyle birinci adımını birkaç yıl evvel attı. Sisteme sahip olan araçların biroldukça bilgiyi şoförle buluştururken, yakın devirde de Connect sistemine sahip olan arabaların birbiriyle konuşması da hedefleniyor.


Connect sistemine sahip olan bir araç makûs bir yoldan geçiyorsa arttan gelen diğer Connectli araca o bilgiyi aktaracak. Bu çıkışın yerli bir fikir olduğunu söyleyen Fiat Satış daha sonrası Yöneticisi Hüseyin Şahin “Tofaş’ta bir proje olarak ortaya çıktı. 2017’de çalışma başladı. 2018’de de eseri ticarileştirdik. Çalışma tasarım odaklı insan odaklı bir çalışma. Egea modelimiz üzere bu teknolojiyi de geniş kitlelere ulaştıracağız. Tabi bunu yaparken de müşterilerimizin ömrünü kolaylaştıralım daha sonrasında inançlı sürüş yapmalarını sağlayalım öbür taraftan da katma bedelli hizmetler sunalım niyeti vardı.


Bütün bunları yaparken de bütün Fiat kullanıcılarıyla da daima her an kontaklı kalalım o periyot vizyonumuza koyduk. Fiat yolu arkadaşım dediğimiz o platformdaki bütün müşterilerimiz esasen Tofaş’la ve Tofaş sistemleriyle daima ilişkide. Orada yaklaşık 200 bin müşterimiz var. özetlemek gerekirse taşınabilir aplikasyon olarak söz ediyorlar lakin sonuçta epey değerli bir teknoloji var” dedi.

KARAR’a değerlendirmelerde bulunan Şahin, sistemi birinci başta kişisel müşteriler için yaptıklarını lakin daha sonrasında filo tarafınca da talep geldiğini söylemiş oldu.


Şahin, E-Call çalışma sistemiyle eseri ortaya çıkardıklarına değinerek “2020’de Connect Filom’u tamamladık. Şu anda 80 şirket bunu kullanıyor. Ferdi tarafta lansmandan bu yana eseri 28 bin müşterimizle buluşturduk. Bu sene sonu itibariyle 30 bine ulaşacak. Bizim şu anlık perakende satışlarımızın yüzde 10’una denk gelen bir satışımız var. Egea’da daha yüksek. Gerisinden Doblo ve Fiorino ve Ducato için harekete geçtik. Tabi eser yalnızca yeni araca yönelik değil parkımızdaki satış daha sonrası 700 bin aracı kapsıyor. ötürüsıyla 2016 model bir Doblo’nuz var ise bu eseri bağlamak istiyorsanız gelip bunu yaptırabilirsiniz” açıklamasını yaptı.


‘KAZAYA RESMİ MAKAMLARDAN EVVEL ULAŞIYORUZ’

Connect Filom’un 2 bin müşteriyi geçtiğini anlatan Hüseyin Şahin “Filo operasyonlarını kim yönetiyorsa şirkette onun önünde tek bir ekranda bütün araçlar nerde masrafları neler kilometreleri nedir? Öbür taraftan serviste ne harcıyor akaryakıt ne harcıyor bütün bunların hepsini tek ekranda görüyor” dedi.

Kişisel tüketicide 3 mevzunun dikkat çektiğini aktaran Şahin, birinci başta ambulans hizmetinin geldiğini söylemiş oldu. Şahin şöyleki devam etti: “En sıkıntı anında birisi arıyor kendisini ve anında arıyor. Bizde hem duygulanıyoruz birebir vakitte etkileniyoruz. Bunu daimi ekrandan takip eden arkadaşlarımız var 7/24 saat.

O fikir kaza sinyali anında müşteri aranıyor. Biz resmî makamlardan fazlaca evvel ulaşabiliyoruz. Araç kayboldu yahut çalındı. Connect sistemiyle aracı anında bulunduğu yeri görme talihiniz var. Uzaktan aracı denetim etmek de mümkün. Siz araçtan uzakta iken tek bir tuş ile kapıları açıp kapatabilirsiniz. Bu 3 talep yüksek.”

TEHLİKE NOKTALARINDA SESLİ İKAZ

Türkiye’de yüksek riskli kaza noktalarının olduğuna değinen Hüseyin Şahin, bu biçimde 250 noktanın bulunduğunu söylemiş oldu. O bölgeye yaklaşıldığında ‘Connect’ sisteminin sürücüyü uyardığını belirten Şahin “Sesle ve bildirimlerle sizi uyarıyor. Ayrıyeten araç çekilme durumda bir daha bildirim geliyor. Lastik, akü ve yakıt durumlarını da tek ekrandan izlemek mümkün” dedi. Yeni eser olarak ‘Fiat Kasko’yu sunduklarını tabir eden Şahin “Connect kasko bu da büsbütün bireye özel poliçe oluşuyor. Hem sizin sürüş karakteristiklerinize bakılırsa birebir vakitte kullandığınız gün sayısına göre fiyatlama yapıyor. Bugün Türkiye’de yapılan kasko fiyatlamasında hiçbir biçimde kullanıcının kendisine özel yapılmış kasko işi yok. Uygun bir kullanıcıysanız bundan önemli bir avantajınız var. Kullanmadığınız günleri de ikinci yıldan düşüyor” açıklamasını yaptı.

ARACINIZ SİZİNLE İRTİBAT KURACAK

Yapay zekanın artık değerini arttırdığına değinen Hüseyin Şahin, android oto uygulamasını hayata geçireceklerini anlattı. Google’dan da onaylandığını vurgulayan Şahin, Egea ve Fiorino modellerinde bluetooth temas kurulacağını söz etti. Şahin “Diğer projelerimizden bir tanesi araç içi sesli asistan projemiz. Büyük ihtimalle o da bu sene devreye girecek. Bu da yapay zekayla çalışan bir iş. O da sürüş esnasında size yol rota durum bilgisi daha sonrasında ilerde gittiğiniz rotada neler var, araçtan anlık bir sürü veriyi çekerek bir daha sizin kullanmasınıza göre diyelim ki sizi uyaracak ya da siz ona sorular sorabilirsiniz. daha sonraki devirler için de bu sefer de araç kullanıcısını teknoloji üzerinden akıllı konut sistemleriyle bağlayabilir miyiz? Örneğin meskene yaklaşırken klimanız açılsın üzere..”

ŞOFÖRLER BİRBİRİYLE OYUN OYNUYOR

Oyunlaştırma modelini devreye aldıklarını aktaran Hüseyin Şahin “Game fiction dediğimiz oyunlaştırma modülünde 6 bin 400 kişi yarışıyor. Yakıt tüketimi konusunda yarışıyorlar. Kazanan birinci 5’e bir depo yakıt veriyoruz ve her hafta sürüyor. 20 yakın şirket var o ekosistemin ortasında yakıt sağlayıcılar, park sağlayıcılar üzere İstanbul için yaptık İzmir ve Ankara üzerinde çalışıyoruz aracınız connect ise en yakın park nerde söylemiş olduğinizde bana ne kadar uzaklıkta kaç tane dolu boşu var, tarifesi ne görüyorsunuz. Sizi yönlendiriyor. Gaming çeşitlenecek gelecek yıl” dedi.