Otomobil üreticileri ile akıllı telefon platformları arasındaki araçlarda teşhir için uzun süredir devam eden rekabette General Motors radikal bir kesinti planlıyor: Gelecekteki elektrikli modeller artık Apple’ın Carplay’ini veya Google’ın Android Auto’sunu desteklemeyecek.
Bunun yerine Cadillac, Chevrolet ve Buick gibi markalara sahip grup, araç verilerine derin bir bağlantı ile kendi yazılım platformuna güvenmek istiyor. GM Cuma günü yaptığı açıklamada, hareketin öncelikle elektrikli arabaların çalışmasını daha verimli hale getirmekle ilgili olduğunu söyledi. Bir sözcü, teknoloji blogu The Verge’e “Araç bir telefondan daha fazlasını bilebilir” dedi.
“İnsan arayüzü”
Carplay ve Android Auto, birçok kullanıcının tanıdık uygulama dünyasını araçta akıllı telefonlarından kullanması için hoş bir yol. Telefon kablolu veya kablosuz olarak bağlanır ve bilgi-eğlence sisteminin ekranını devralır. Üreticiler tarafından tasarlanan operasyon hantaldı ve uzun süredir güncel değildi. Yaklaşık on yıl önce piyasaya sürüldüğünde, akıllı telefon entegrasyonu, sürücülerin hareket halindeyken olağan hizmetlerini sorunsuz bir şekilde kullanmaya devam edebilmeleri avantajını sunuyordu. Yazılım, yerleşik bilgisayarda değil, akıllı telefonlarda çalışır.
Bazı endüstri uzmanları yıllardır, insanlar tanıdık akıllı telefon kontrollerine sahip olmak istedikleri için otomobil şirketlerinin uzun vadede “insan arayüzü” savaşını kazanmalarının zor olacağını tartışıyorlar.
Erişim hesaplaması – Google ve Apple’ın ilgili verilere erişimi yok
Ancak elektrikli otomobillerde üreticilerin önemli bir kozu var: Navigasyon için menzilin doğru hesaplanması gerekiyor ve bu, ortam sıcaklığına, lastik basıncına ve diğer faktörlere bağlı olarak önemli ölçüde değişebilir. Gerekli şarj duraklarını içeren bir rota hesaplamak için araçtan akü durumuna ve diğer verilere erişmeniz gerekir. Şimdiye kadar üreticiler, Carplay veya Android Auto için araç verilerini sağlamak için herhangi bir adım atmadı.
Google’ın da Android işletim sistemi ile kapıda bir ayağı var. Giderek daha fazla otomobil üreticisi, kendi bilgi-eğlence sistemlerinin temeli olarak Android’in tarafsız bir sürümünü kullanıyor. Son zamanlarda GM gibi üreticiler de haritalar, uygulama platformu veya dil asistanı gibi Google hizmetlerini doğrudan entegre edebiliyor. Geçen yıl Apple, tempo ekranı da dahil olmak üzere gösterge panelini de devralabilen bir Carplay sürümünü sundu. Ancak şu ana kadar üreticilerin bunu kullanıp kullanmayacağı belli değil.
Diğer otomobil üreticileri de yazılım tekliflerini genişletiyor. Örneğin, Volkswagen kısa bir süre önce tüm Grup markaları için bir uygulama mağazası tanıttı. Ancak şimdiye kadar üreticiler Carplay ve Android Auto’yu yasaklamakta tereddüt ettiler.
(bme)
Haberin Sonu
Bunun yerine Cadillac, Chevrolet ve Buick gibi markalara sahip grup, araç verilerine derin bir bağlantı ile kendi yazılım platformuna güvenmek istiyor. GM Cuma günü yaptığı açıklamada, hareketin öncelikle elektrikli arabaların çalışmasını daha verimli hale getirmekle ilgili olduğunu söyledi. Bir sözcü, teknoloji blogu The Verge’e “Araç bir telefondan daha fazlasını bilebilir” dedi.
“İnsan arayüzü”
Carplay ve Android Auto, birçok kullanıcının tanıdık uygulama dünyasını araçta akıllı telefonlarından kullanması için hoş bir yol. Telefon kablolu veya kablosuz olarak bağlanır ve bilgi-eğlence sisteminin ekranını devralır. Üreticiler tarafından tasarlanan operasyon hantaldı ve uzun süredir güncel değildi. Yaklaşık on yıl önce piyasaya sürüldüğünde, akıllı telefon entegrasyonu, sürücülerin hareket halindeyken olağan hizmetlerini sorunsuz bir şekilde kullanmaya devam edebilmeleri avantajını sunuyordu. Yazılım, yerleşik bilgisayarda değil, akıllı telefonlarda çalışır.
Bazı endüstri uzmanları yıllardır, insanlar tanıdık akıllı telefon kontrollerine sahip olmak istedikleri için otomobil şirketlerinin uzun vadede “insan arayüzü” savaşını kazanmalarının zor olacağını tartışıyorlar.
Erişim hesaplaması – Google ve Apple’ın ilgili verilere erişimi yok
Ancak elektrikli otomobillerde üreticilerin önemli bir kozu var: Navigasyon için menzilin doğru hesaplanması gerekiyor ve bu, ortam sıcaklığına, lastik basıncına ve diğer faktörlere bağlı olarak önemli ölçüde değişebilir. Gerekli şarj duraklarını içeren bir rota hesaplamak için araçtan akü durumuna ve diğer verilere erişmeniz gerekir. Şimdiye kadar üreticiler, Carplay veya Android Auto için araç verilerini sağlamak için herhangi bir adım atmadı.
Google’ın da Android işletim sistemi ile kapıda bir ayağı var. Giderek daha fazla otomobil üreticisi, kendi bilgi-eğlence sistemlerinin temeli olarak Android’in tarafsız bir sürümünü kullanıyor. Son zamanlarda GM gibi üreticiler de haritalar, uygulama platformu veya dil asistanı gibi Google hizmetlerini doğrudan entegre edebiliyor. Geçen yıl Apple, tempo ekranı da dahil olmak üzere gösterge panelini de devralabilen bir Carplay sürümünü sundu. Ancak şu ana kadar üreticilerin bunu kullanıp kullanmayacağı belli değil.
Diğer otomobil üreticileri de yazılım tekliflerini genişletiyor. Örneğin, Volkswagen kısa bir süre önce tüm Grup markaları için bir uygulama mağazası tanıttı. Ancak şimdiye kadar üreticiler Carplay ve Android Auto’yu yasaklamakta tereddüt ettiler.
(bme)
Haberin Sonu