Gürsel Tekin: 2 milyondan fazla araç otoparkta çürüyor

Hasan

New member
25 Mar 2021
186
0
0
CHP İstanbul Milletvekili Gürsel Tekin, Ataşehir’de icralı ve hacizli araçların bulunduğu Burakbey Acarlar Yediemin Otoparkı’nda incelemelerde bulundu. Türkiye’de 2 milyonu aşkın icralı ve hacizli aracın larda çürüdüğünü belirten Tekin, bu araçların iktisada kazandırılmasının mümkün olduğunu belirterek, şunları söylemiş oldu:

DERİNLEŞMİŞ BİR EKONOMİK KRİZ GÜN YÜZÜNE ÇIKTI

Aslında uzun müddettir haciz ve icra sayısını takip eden bir siyasetçiyim. 2016, 2017, 2018, şimdi her yıl Ankara’da, İstanbul’da ve Türkiye’nin çeşitli vilayetlerinde kesinlikle icra, haciz dairelerini ya da haciz otoparklarını denetim ediyorum. Ankara’ya gittiğimde Ankara’da yalnızca 3 farklı otoparkta 42 bin aracın olduğunu söylemiş olduler bana. Mevzuyu araştırdığımda epeyce önemli bir tablo ile karşılaştım.


TÜRKİYE’DE ORTALAMA 2 MİLYONUN ÜZERİNDE MOTORLU ARAÇ OTOPARKLARDA ÇÜRÜYOR

Türkiye’de 24 milyon 750 bin motorlu araç var. Ortalama 2 milyonun üzerinde motorlu araç çöpe dönmüş, otoparklarda çürüyor. Asıl stokçunun kim olduğunu vurgulamak için bugün buradayız.

BUNUN İÇİN YAPILMASI GEREKEN ÇOK PRATİK

Yalnızca şu lastik kaç paradır biliyor musunuz? Ya bugün bu lastiği almaya kalkışırsanız bu lastiğin fiyatı 6-7 bin liradır. Dört tane lastikten bahsediyoruz. Artık burada bu aracın sahibi borcunu ödeyemiyor. Alacaklı alacağını ödeyemiyor. Otoparkçı kardeşimiz burada parasını alamıyor. İşte 20 yıl evvelki araçlar görüyorsunuz orada, çöpe dönmüş. Bunun için yapılması gereken epey pratik, fazlaca süratli, bu bir kararnameyle mi olur, bir yasal değişiklikle mi olur? Neyle olacaksa olsun. Birincisi şu; 30 gün içerisinde borçluya bir yazı yazacaksınız. ‘Kardeşim gel borcunu öde, arabanı al.’ 30 gün içerisinde arabasının borcunu ödeyemiyorsa derhal bu paraya çevrilecek. Ve bankaya yatırılacak, hiç şayet olmazsa alacaklı alacağını alabilecek durumda olsun. Borçlunun da aracı çürümüş.


İCRA OTOPARKLARINA GİTTİĞİNİZDE NASIL BÜYÜK BİR STOK OLDUĞUNU GÖREBİLİRSİNİZ

İcra otoparklarına gittiğinizde nasıl büyük bir stok olduğunu gorebilirsiniz. Çok sayıda iş makinaları var bakın. Şunların hepsinin piyasada olup çalışması lazım. Durum epeyce vahim.

BİR OTOMOBİLİN aslına bakarsan ÖMRÜ 5 YIL

Örneğin bir aracın 4 tane başka haczi var. Artık bu 4 firmayı bulacaksınız. Alacaklıyı bulacaksınız. 4 kişi anlaşacak. Bunun ömrü 15 yıldır. Bir otomobilin aslına bakarsanız ömrü 5 yıl içerisinde çürüyor. Şu araç örneğin bakın, şu araç olağan çalışmış olsa bedeli devasa yükseklikte. Şu anda çöp. Çöpe dönüşüyor. Durum vaziyet bu kardeşim.


ÜLKEMİZDE 24 MİLYON 750 BİN MOTORLU ARAÇ VAR

Ülkemizde 24 milyon 750 bin motorlu araç var. Bunun 5 milyonunun üstünde satılamaz kaydı var. Bu ne demektir? İktisadın çarkları dönmüyor demektir. 2 milyona yakını da çöpte hacizle bekliyor. Artık 2 milyondan bahsediyoruz sizin stokçu söylemiş olduğiniz taş patlasın 2 bin, 3 bin otomobil.

ULUSAL SERVET ŞU ANDA YOK OLUYOR

Ben yönetici olsam bir günde çözerim. Bu sıkıntı bu biçimde ortada bırakılacak bir durum değil. 17 yıldan bahsediyoruz. 17 yılda bir sorun çözülemez mi? Arabayı bu otoparkta iki yıl kaldığında üçüncü yıl çöpe dönüyor. Ulusal servet şu anda yok oluyor. El birliğiyle yok ediyoruz. Ulusal serveti milletin hizmetine sunalım.


YUNANİSTAN’IN ARAÇ SAYISI KADAR BİZİM ARAÇLARIMIZ ÇÖP HALİNE GELMİŞ

Burada bir yasal sorun var. Ya bir kararnameyle ya da parlamentoda bir maddeyle, bir kararla bu araçları milyonlarca Türkiye coğrafyasını dört bir yanındaki araçları iktisadın katkısına sunmuş oluruz ve alacaklı da verecekli de epeyce rahatlıkla parasını aldığını görür. Son günlerde de ikinci el otomobil bulunmuyor öyküsüne de bir derman olur, bir deva olur diye düşünüyorum. Bugün Yunanistan’ın bütün araç sayısı 3-3 ,5 milyondur. Yunanistan’ın araç sayısı kadar bizim araçlarımız çöp haline gelmiş. Maalesef bu biçimde.

“BU ARAÇLAR BÜROKRATİK SÜREÇLERİN YAVAŞ ÇALIŞMASINDAN ÖTÜRÜ SATILAMIYOR”

Burakbey Acarlar Yediemin Otopark’ı işletmecisi Yılmaz Yüksel de buradaki araçların daima bürokratik süreçlerin yavaş işlemesi ötürüsıyla belirterek, şunları söylemiş oldu:
“Buradaki araçlar daima bürokratik süreçlerin yavaş çalışmasından dolayı ne yazık ki satılamıyor. Elimizde birikiyor. Bunun tahlili kendimize bakılırsa, bu gümrüklerde uygulanan sistemin icraları da uygulaması aracın kimi vakit üzerine önlemler alınıyor. İşte bu önlemlerden dolayı sekiz yıl, on yıl, on ikiyi bekliyor. Bu ortada da ekonomik bedel bitiyor. Sonuçta ister borçlu, ister alacaklı bu davayı kazansa bile ortada ekonomik bir şey kalmamış oluyor. halbuki buna muhakkak bir hudut koyup da bunlar parayı çabuk çevirilip para da ilgili devlet kümesinin hesabına yatsa, ne kadar uzun sürerse sürsün gerek borçlu gerekse alacaklı hiç bir biçimde maddi bir ziyana uğramamış olacak. Bizim açımızdan da otoparklarda bu araçların birikmemesi sağlanacağı için bizleri de rahat etmiş olacağız. Yani hem iktisatta bir araç düşüncesi olmayacak. Zira burada atıl olanlar iktisada katılacak. Borçlu da alacaklı da mahkemenin kararına bakılırsa hangisi kazanırsa kazansın her ikisi de memnun olacak.”

HABER: ALTAN YAĞCI – KAMERA: ANIL VEREL