‘Mevduat dışı nitelikli eserlerde % 20 büyüdük’

Felaket

New member
25 Mar 2021
225
0
1
Yapı Kredi Özel Bankacılık Satış İdaresi Lideri Abdullah Kutucu, müşterilerin mevduata alternatif eser arayışının da tesiri ile mevduat dışı nitelikli yatırım mamüllerinde yıllık yüzde 20’yi aşan büyüme yakaladıklarını söylemiş oldu. Bloomberg HT televizyonunda Finansal Teknoloji programına konuk olan Kutucu, bu vakitte öne çıkan bir başka eserin de pay senedi olduğunu söz etti. Kesimdeki yatırımcı sayılarında epey önemli artışlar görüldüğünü söz eden Kutucu, “Yapı Kredi’de ise pay yatırımcı sayısını son bir yılda neredeyse ikiye katladık” dedi.


‘Dijitalleşmenin en somut göstergesi olan eser pay senedi’

Pay senedinin dijitalleşmenin en somut göstergesi olan eser olduğunu kaydeden Kutucu, bu eseri kullanan müşterilerinin yüzde 100’ünün dijital kanallardan süreç yaptığını belirtti. Pay senedi bu kadar ilgi odağı iken yatırımcılar için piyasaları takip eden, sağladığı piyasa bilgisi ile kullanıcılara pay senedi yatırım tavsiyelerinde bulunan “Akıllı Borsacım”ın en ilgi nazarann dijital eser olduğunu vurgulayan Kutucu şu biçimde devam etti: “Yatırımcılar, kulaktan dolma tavsiyeler ile pay senedi yatırımında bulunuyor, fakat bunu ne vakit almaları ya da ne vakit satmaları gerektiği onlar için bir soru işareti, tabi uzman görüşü gerektiren bu tavsiyelerin içeriğinin ne kadar yanlışsız olduğu da bilinmiyor. İşte bu noktada ‘Akıllı Borsacım’ devreye giriyor. Yapı Kredi Yatırım’ın deneyimli uzmanları tarafınca hazırlanmış ayrıntılı araştırma raporlarında yer alan genel yatırım tavsiyeleri, dijital kanallar üzerinden yatırımcılara ulaştırılıyor. Yatırımcılar, kendilerine önerilen pay senetlerine diledikleri yatırımı ister Yapı Kredi İnternet Şubesi’nde isterlerse de Yapı Kredi Mobil’den, tek tuşla yapabiliyorlar.”

‘Yatırım fonları öne çıktı’

bu vakitte öne çıkan bir öbür eserin ise yatırım fonları olduğunu belirten Kutucu, çeşitli risk ve getiri beklentisine sahip müşteri profillerine hitap eden, farklı içerik ve stratejileri barındıran yatırım fonları ile dünyadaki trendleri takip ederek eser portföylerini genişletmeye devam ettiklerini söylemiş oldu. Son devirde çok yüksek talep goren altından daha sonra yatırımcıların ilgi göstermeye başladığı bir öteki değerli maden olan gümüşün ön plana çıktığın altını çizen Kutucu, “Biz de gelen talepleri karşılamak için gümüş fonumuzu hayata geçirdik. Küresel piyasalarda Amerikan teknoloji şirketlerine yatırım yapan Yabancı Teknoloji Dalı Pay Senedi fonumuz belli bir temaya yatırım yapan alternatif yatırım fonlarımız içinde yer alıyor” dedi.

‘Üç müşteriden ikisi dijital kanalları etkin kullanıyor’

Özel bankacılık tarafında data tahlilinin değer kazanmaya devam ettiğini belirten Kutucu, burada hayli ağır olarak müşteri alışkanlıkları, müşteri beklentileri ve yatırımcı profil testi ile tespit ettikleri, müşterinin alabileceği riskler ve piyasada yapabileceği yatırımlarla ilgili alternatiflerin tespiti üzerinde durduklarını söylemiş oldu. Pandemi periyodunda müşteri alışkanlıklarında beklediklerinin hayli üzerinde bir değişim olduğunu tabir eden Kutucu, “bu vakitte müşteri süreçlerinin kesintisiz devam etmesi istediğini gösterdi. Bu manada dijital taraftaki eserleri kullanmayı hayli fazla tercih etmeye başladılar. Özel bankacılıkta müşteri profili yüklü olarak orta yaşın üzerinde oluşuyor. Ancak bu müşterilerin yüzde 55’i dijitali kullanmayı tercih etti. Mayıs ayında özel bankacılık tarafında yapılan bütün bankacılık süreçlerinin yüzde 89’u taşınabilir onay ile gerekleşti” dedi. Yaptıkları araştırmada, müşterilerin yarısından fazlasının pandemi süreci sona erse bile dijital süreçler yapmayı, şubeye gelerek değil de manzaralı görüşmeler yapamaya devam edeceklerini söylemiş olduklerini belirten Kutucu, “Dijitalleşme konusunda özel bankacılık tarafında beklediğimizin de üzerinde bir müşteri talebiyle karşılaştık. Bundan daha sonra da emsal biçimde devam edeceğini öngörüyoruz” dedi.

Daha evvel dijital kanallara karşı tereddütle yaklaşan bir küme müşterinin de günlük hayatlarındaki birfazlaca alışkanlık üzere bankacılık için de dijital kanalları tercih etmeye başladığını gördüklerini belirten Kutucu, “Dijital kanallarımızda yatırım eserleri ile ilgili geliştirmeler, şube kanalından yapılan süreçlerdeki müşteri talimatlarının dijital kanallardan onaylanabilmesi ve değişen müşteri beklentilerine karşılık verecek bağlantı faaliyetleri sonucunda dijital kanallarımızı kullanan müşteri sayımız yüzde 25 oranında arttı. Şu anda her 3 müşterimizden 2 tanesi dijital kanallarımızı etkin olarak kullanıyor. Bu davranış değişikliğinin kalıcı olmasını bekliyoruz” dedi.