On İştirakçinin 7’si şahsi Datalarını Web Siteleriyle Paylaşıyor

  • Konuyu başlatan admin
  • Başlangıç tarihi
A

admin

Guest
Online anketlerle daha geniş bir kitleye ulaşarak araştırmaların daha kısa müddette ve daha az maliyetle gerçekleşmesini sağlayan Havucum.com, bilhassa pandemiyle birlikte kıymet kazanan siber hijyen alışkanlıklarına dair anket gerçekleştirdi. Ankete bakılırsa iştirakçilerin yüzde 91’i şifre oluştururken büyük harf ve/veya noktalama işareti kullanıyor ve yüzde 68’i de farklı web sitelerindeki üyeliklerinde farklı şifreler kullanıyor.

Şirketlerin şahsi dataları gereğince korumadığı düşünülüyor

Ankete nazaran iştirakçilerin yüzde 70’i telefon numarası ve adres üzere şahsi bilgilerini web siteleri ile paylaştığını belirtiyor. Fakat şirketlerin paylaşılan şahsi bilgilerin itimatla koruduğunu düşünenlerin oranı ise yüzde 44’te kalıyor. İştirakçilerin yüzde 32’si farklı platformdaki üyeliklerinde birebir şifreyi kullanırken, yüzde 68’i farklı şifreler kullandıklarını aktarıyor. İştirakçilerin yüzde 37’si de şifre idaresini kolaylaştıran uygulamaları kullanmayı tercih ediyor.

İştirakçilere bankacılık yahut alışveriş üzere değerli ayrıntıların paylaşılması gereken süreçlerini emniyetli olmayan ağlar (restoran yahut kafedeki WiFi ağları, şifresiz ağlar gibi) üzerinden yapıp yapmadıkları sorulduğunda da yüzde 29’u evet, yüzde 71’i ise hayır karşılığını veriyor.

Bahisle ilgili görüşlerini aktaran Havucum.com Kurucu Ortağı Deniz Alpay, “Pandemi daha sonrasında fizikî yapılan biroldukca işin dijitale taşındığı, dijital olarak işleyen süreçlerin de daha fazla kişi tarafınca tercih edildiği artık her insanın bildiği bir gerçek oldu. Bu değişim daha sonrasında siber güvenliğin de değeri gözle görülür ölçüde arttı. Havucum.com olarak gerçekleştirdiğimiz siber güvenlik alışkanlıklarına dair anketimiz, bu bahiste şuurun arttığını gösteriyor.” diyor.