‘Siber sigorta minimum zarurî hale gelmeli’

Felaket

New member
25 Mar 2021
225
0
1
Pandeminin de tesiriyle sürat kazanan dijitalleşme bir yandan iş yapış yollarını ve hayat alışkanlıklarını değiştirirken rekabeti de farklı bir boyuta taşıyor. Lakin dijitalleşmenin uygunlaştırıcı gücü olduğu kadar siber taarruzların artışına da tesiri büyük. Aksigorta Genel Müdürü Uğur Gülen, tüm kurumlar için siber sigortanın taban bir mecburilik haline getirilmesi gerektiğini söylemiş oldu. Bloomberg HT televizyonunda Finansal Teknoloji programına konuk olan Gülen, 2021-2022 yılında siber hücumlardan kaynaklı dünya çapında riskin 6 trilyon dolara ulaşacağını, bu riskin ilerleyen senelerda daha da artmasının öngörüldüğünün altını çizdi.


Yapılan araştırmalar şirketlerin yüzde 75’inin siber risk poliçesine sahip olmadığını, bilhassa de KOBİ’ler tarafında siber risklere yönelik farkındalığın düşük olduğunu kaydeden Gülen, “Nasıl zarurî zelzele sigortası, mecburî trafik sigortası, tehlikeli unsur taşıma sigortası üzere mecburî sigortalar var ise, sigorta bölümü olarak düzenleyici denetleyici kurumla yaptığımız görüşmelerde siber sigortalarında taban bir mecburilik haline getirilmesi görüşümüzü iletiyoruz. Bence tüm kurumlar için siber sigortanın minimum bir mecburilik haline getirilmesi bu bahiste hem şuuru artıracak, birebir vakitte yaşanabilecek risklere karşı hem kurumların birebir vakitte bu kurumların hizmet verdiği müşterilerinin güvenlik altına alınması açısından fazlaca önemli” diye konuştu.

‘Avrupa’da zarurî hale gelmesi konuşuluyor’

Dünyanın kimi ülkelerinde bu tip uygulamaların olduğunu belirten Gülen, Hindistan, İsrail, Singapur üzere ülkelerde bilhassa finansal şirketlerin siber güvenlik sigortasını mecburî hale getirdiğini söylemiş oldu. Avrupa genelinde buna emsal gelişmelerin olduğunu ve siber sigortanın zarurî hale getirilmesinin konuşulduğunu söz eden Gülen, “Türkiye’de de konuşulmaya başlandı. Bence siber sigortanın zarurî olarak yapılmasını ve değerli bir eser olacağını düşünüyorum” dedi.

‘Siber risk konusunda bilgisizlik sorunu var’

Artan dijitalleşme ile birlikte değişen iş yapış metotlarının ve rekabetin siber riskleri de birlikteinde getirdiğinin altını çizen Gülen, “Maruz kaldığımız risklerin farkına varmıyoruz. Biz yaptığımız araştırmalarda gördük ki, bireyler ve kurumlar, siber riskin olduğunu biliyorlar. Anacak siber riskin ne olduğunu ve siber risklere karşı da nasıl tedbir alınacağını bilmiyorlar. Burada aslında ana sorun bilgisizlik” diye konuştu. 2020 yılında Aksigorta’nın siber güvenlik tarafında bilgi düzeyini artırmak emeliyle Dijital Güvenlik Platformu’nu hayata geçirdiklerini söz eden Gülen, bu eğitim platformundan dileyen her insanın siber riskler konusunda eğitim alabileceğini, bu platform ile hem KOBİ’lere birebir vakitte birey ve ailelere yönelik fiyatsız eğitim sunduklarını söylemiş oldu.

‘Yıllık 3 milyondan fazla süreci robotlarla yapmaya başladık’

Sigortacılık kesiminde dijitalleşmenin değerli oyun kurucularından biri olduklarının altını çizen Gülen, yeni kuşak dijital sigortacılığın bölümün geleceğine taraf vereceğini söylemiş oldu. Şirket olarak, iç süreçlerinde yoğunlukla fiyatlama süreçlerinde teknolojiyi kullandıklarını belirten Gülen şöyleki devam etti: “Yapay zekayı da kullanarak son bir kaç yıldır pazar hissesinde epey önemli noktalara geldik. Uygun tanımlanmış işleri robotlara yaptırmak üzere bir genel prensibimiz var. Sigorta kesiminin birinci yapay zeka uygulaması ADA (Aksigorta Dijital Asistanı) diye bir robotumuz var. ADA’yı müşterilerimizin sigortacılığa dair sorularını, taleplerini, hasarlarını ADA ile yönetiyoruz. İnsan zekası gerektiren süreçlerimizi de ADA’ya yaptırmaya başladık. Geçen yıl 3 milyondan daha fazla süreci robotlarla yapmaya başladık. Bu yıl bu sayının 4 milyonun üzerinde olacağını öngörüyoruz. Dış süreçlerde de başka şirketlerle, ekosistemlerle ve platformlarla işbirliğine başladık. Geliştirdiğimiz API’lerle açık sigortacılığın temellerini atıyoruz.” Gülen, Aksigorta’nın ortasında 7-8 tane insurtech tahlilini kullandıkların kelamlarına ekledi.