‘Sigortacılığın bir daha tanımlanmaya gereksinimi var’

Felaket

New member
25 Mar 2021
225
0
1
Türkiye Sigorta Strateji, Dijital Dönüşüm ve Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Bilal Türkmen, müşteri beklentilerinin süratle evrildiği ve şirketlerin iş yapış biçimlerini bu değişme bakılırsa adapte etmeye çalıştığı bir devirden geçildiğini söylemiş oldu. Bloomberg HT televizyonunda Finansal Teknoloji programına konuk olan Türkmen, sigorta kesiminin tabiatı gereği teknolojiyi epey ağır kullanan bir bölüm olduğunu, sigortacılığın bir daha tanımlanmaya ve müşteri zihnindeki pahasının büyütülmeye muhtaçlığı olduğunun altını çizdi. Türkmen, “Bundan 5-10 yıl evvel bunu söylemiş olsaydık tahminen epeyce absurd gelebilirdi ancak içine geldiğimiz dünyada sigorta şirketleri olarak oyunu kenardan izlediğimiz, kulübeden takip ettiğimiz bir dünyada açıkçası yok olmaya mahkumuz. Bu oyun ne diye sorarsanız, bu oyun müşterilerin kalbini kazanma oyunudur” dedi.

‘Sigorta şirketlerinin eserlere değil tahlillere odaklanması gerekiyor’

Sigorta şirketlerinin artık eserlere değil tahlillere odaklanması gerektiğini ve sigortayı soyut olmaktan çıkartıp daha somut bir hale getirmeleri gerektiğin vurgulayan Türkmen şu biçimde devam etti: “Bunun için de sigortacılar olarak müşterilerimizin hayatlarında daha fazla yer almak, yalnızca üretim ve hasar anında değil tüm bir ömür döngüsünde onların hayatlarını penetre edebilmek, daha yeterli tanıyabilmek için de aslında yalnızca kendi içimizden değil dış taraftaki ekosistem işbirlikleri ile ortak kuracağımız platformlar üzerinden müşterilerin hayatlarına daha fazla dokunmalı ve daha manalı tahliller geliştirmeliyiz diye düşünüyorum. pek epey bölümde olduğu üzere biz de müşteri bağlığını daha da artırmak istiyoruz. ötürüsıyla ‘Sigorta ötesi’ kavramı yalnızca sigortaya has bir şey değil, bankacılık da bankacılığın ötesini konuşuyor, her insanın sıkıntısının birebir olduğu bir dönmedeyiz.”

‘Ekosistem işbirlikleri ile müşterinin ömründe yer almalıyız’

Müşterilerin yalnızca sigortalamaya temel datalarına değil, müşterilerin hayat seyahatleri ortasındaki datalara gereksinimleri olduğunun altı çizen Türkmen, “Ama bilgiyi almak için de müşterinin ömründe yer almak gerekiyor. ötürüsıyla müşterinin yalnızca riskini hedge etme muhtaçlığını da ötesine geçerek sigortaladığımız varlığa ait daha 360 derece bir çerçevede ekosistem işbirlikleri ile müşterinin ömründe yer almalıyız. Zira müşteriler artık birden çok hizmete süratli, kolay ve faal bir biçimde ulaşmak istiyorlar” dedi.

Ekosistemi geliştirmek üzere teşebbüslerle ortak ilerleyebiliriz’

Müşteriye dokunan, hizmetler sunan ekosistemlerle sigortacıların bedel yaratmak üzere tasarladığı platformların sigortacılığın geleceği için fazlaca epeyce değerli hale geleceğini tabir eden Türkmen şu biçimde devam etti: “Müşterilerimiz artık kompleks. ötürüsıyla daha kişiselleştirilmiş tahlillere gerçek gitmeliyiz. Sigortayı soyut olmaktan çıkarabilmek üzere müşterinin ömrüne dokunan, ona paha veren tahlilleri onun hayatına sunabilmeliyiz. bu biçimde sigorta poliçesi bir kağıt modülü olmaktan çıkar. Daha güzel ve gerekli bir hale dönüşür. Sigorta şirketleri şayet bu gelecek seyahatinde bu durumlarını almazlarsa sonuçları âlâ olmaz. Hepimizin bildiği pek epeyce teknoloji devi bu alanlara yatırım yapıyor ve müşteriyi bizden daha güzel tanıyorlar. Yalnızca tanımakla kalmayıp onlara kusursuz bir satın alam ve kusursuz bir tecrübe sunuyorlar. bu biçimde biz de sigorta şirketleri olarak yalnızca içimizde değil, dışarıdan içeriye bakarak ve ekosistemi geliştirmek üzere girişimcilerle bu ortak sıkıntıları çözerek ilerleyebiliriz diye düşünüyorum.”

‘Sigorta bölümünün girişimcilerden yaralanma eğrisi süratle üst çıkıyor’

Sigorta kesiminin girişimcilerden yaralanma eğrisinin süratle üst yanlışsız çıktığını kaydeden Türkmen, “Sektör şunu anladı; bizim üzere büroktarik yapılarda inovasyon külçeşidini oturtmak daha sıkıntı. Ne tek başına inovasyonun dışarıdan geldiği kültür yanlışsız ne de tek başına inovasyonu içeriden tetiklemek ya da tetiklenmesini beklemek yanlışsız. ötürüsıyla bu ikisini istikrarda yürütmek gerekiyor” dedi. Girişimcilerden dalın faydalanabileceği alanların çoğaldığını tabir eden Türkmen, insurtech tarafının bundan beş yıl öncesine nazaran fazlaca daha uygun düzeylere geldiğini söylemiş oldu.