Türkiye’de 2000’lerde başlayan operasyonel araç kiralama, bilhassa son 15 yılda süratle büyüdü. Evvelce yalnızca satın alarak araç sahibi olabilen şirketler, son vakit içinderda filo kiralamanın avantajlarından daha fazla yararlanmaya başladı. TOKKDER’in (Tüm Oto Kiralama Kuruluşları Derneği) bahse dair yayınladığı datalara nazaran, operasyonel araç kiralama dalı 2021 yılının birinci yarısında 33 bin 400 yeni aracı filosuna kattı. Bu sayı, tıpkı periyotta Türkiye’de satılan sıfır arabaların %10,8’ine karşılık geliyor. Faal büyüklüğü 2021’in birinci 6 ayı prestijiyle 46 milyar TL’ye ulaşan daldan beklentiler, pandemiyle birlikte değişti.
Filo Broker’ın Kurucu Ortağı Okşan Öztürk, “Operasyonel araç kiralayanların neredeyse yarısı (%48,4), 30-42 aylık kontratlara imza atıyor. Ancak filo kiralama bir seferlik satın alma süreci değil, her gün ekstra sarfiyatlar ya da tasarruf alanları yaratma potansiyeline sahip bir müddetç. Bu kademede şirket araçlarının kullanım alışkanlıklarının epeyce düzgün tahlil edilip, esnek kontratlar oluşturulması ve başta kilometre limitleri olmak üzere her aracın bilgilerinin daima izlenmesi ile değerli tasarruf sayılarına ulaşılabiliyor. Pandemiyle bir arada hayli sayıda şirket bu tasarruf alanını keşfetti” dedi.
FİLO KİRALAMANIN BİRİNCİ YILLARINDA MÜŞTERİLER GERÇEK SORULARI SORMUYORDU
2014’e kadar filo kiralama dalında satış yöneticiliği yapan Oytun Gül Malkoç: “İlk senelerda araç satın almak için bütçe ayıramayan ya da küresel olarak kiralamaya yatkın olan şirketler kiralama hizmetini tercih ediyordu. daha sonrasında operasyonel araç kiralamanın rahatlığını nazarann şirketler için kiralama vazgeçilmez bir hal aldı. Fakat başlarda en ucuz fiyata araç kiralamaya o kadar odaklıydılar ki mukaveledeki öbür birtakım ayrıntılar göz gerisi edildi. Örneğin yüksek limit aşımında, yüksek ekstra ödemelerle karşı karşıya kalındı. Bu durumun önüne geçmek için kilometre limitleri artırıldıysa da bu türlü sürdürülebilir ve verimli bir filo kurmak mümkün değildi. Bu gereksinimi bakılırsarek 7 yıl evvel Filo Broker’ı kurduk ve danışmanlık yapmaya başladık. Bugün geldiğimiz noktada, müşterilerimize ilişkin 5 bini aşkın araçtan oluşan bir filoyu yönetiyoruz” dedi.
Filo Broker’ın Kurucu Ortakları Okşan Öztürk, Oytun Gül Malkoç
PANDEMİYLE BİRLİKTE OLUŞAN ‘TASARRUF ÖNCELİĞİ’ HER ŞEYİ DEĞİŞTİRDİ
Araç kiralamaya daha yeni alışan şirketlere filo danışmanlığı hizmeti verdiklerini söylemiş olduklerinde çekimser yaklaşacaklarını bilerek 2014’te Filo Broker’ı kurduklarına vurgu yapan Okşan Öztürk ise şunları söylemiş oldu: “Sektörde ‘niçin filo danışmanlığı hizmeti alayım ki, esasen satın alma uzmanlarım var. Üstelik benim yüzlerce aracım da yok, tasarruf edemem’ fikri hakimdi. Ancak biz bilgileri, raporları, müşterilerimize sağladığımız tasarruf sayılarını ortaya koydukça yaklaşım değişti. Şirketlerin pandemi daha sonrasında her alanda tasarruf fırsatlarına odaklanması da bakış açılarını tümden değiştirdi. Bilhassa bu yıl, pandemi sebebiyle en yüksek talebi karşıladığımız yıl oldu. Üstelik FiloCep aplikasyonuyla süreci dijitalleştirerek şirketlere kolaylık sağladık.”
ARAÇ KİRALAMADA BAYAN TEŞEBBÜSÇÜ İMZASI
Otomotiv ya da araç kiralama bölümlerinde bayan girişimcilerin fazlaca fazla olmadığını belirten Oytun Gül Malkoç: “Otomobillere ve bilgi analitiğine duyduğumuz tutku, 7 yıl evvel bir iş fikrine dönüştü. Arabalardan, uzun uzun otomobil kullanmaktan yahut Formula1 yarışlarından keyif alan bayanların her yerde var olduğunu biliyoruz. Dataları tahlil edip, alınan kararların olumlu sonuçlandığını görmek ise bize tarifsiz bir memnunluk veriyor.” biçiminde konuştu.
Filo Broker’ın Kurucu Ortağı Okşan Öztürk, “Operasyonel araç kiralayanların neredeyse yarısı (%48,4), 30-42 aylık kontratlara imza atıyor. Ancak filo kiralama bir seferlik satın alma süreci değil, her gün ekstra sarfiyatlar ya da tasarruf alanları yaratma potansiyeline sahip bir müddetç. Bu kademede şirket araçlarının kullanım alışkanlıklarının epeyce düzgün tahlil edilip, esnek kontratlar oluşturulması ve başta kilometre limitleri olmak üzere her aracın bilgilerinin daima izlenmesi ile değerli tasarruf sayılarına ulaşılabiliyor. Pandemiyle bir arada hayli sayıda şirket bu tasarruf alanını keşfetti” dedi.
FİLO KİRALAMANIN BİRİNCİ YILLARINDA MÜŞTERİLER GERÇEK SORULARI SORMUYORDU
2014’e kadar filo kiralama dalında satış yöneticiliği yapan Oytun Gül Malkoç: “İlk senelerda araç satın almak için bütçe ayıramayan ya da küresel olarak kiralamaya yatkın olan şirketler kiralama hizmetini tercih ediyordu. daha sonrasında operasyonel araç kiralamanın rahatlığını nazarann şirketler için kiralama vazgeçilmez bir hal aldı. Fakat başlarda en ucuz fiyata araç kiralamaya o kadar odaklıydılar ki mukaveledeki öbür birtakım ayrıntılar göz gerisi edildi. Örneğin yüksek limit aşımında, yüksek ekstra ödemelerle karşı karşıya kalındı. Bu durumun önüne geçmek için kilometre limitleri artırıldıysa da bu türlü sürdürülebilir ve verimli bir filo kurmak mümkün değildi. Bu gereksinimi bakılırsarek 7 yıl evvel Filo Broker’ı kurduk ve danışmanlık yapmaya başladık. Bugün geldiğimiz noktada, müşterilerimize ilişkin 5 bini aşkın araçtan oluşan bir filoyu yönetiyoruz” dedi.
Filo Broker’ın Kurucu Ortakları Okşan Öztürk, Oytun Gül Malkoç
PANDEMİYLE BİRLİKTE OLUŞAN ‘TASARRUF ÖNCELİĞİ’ HER ŞEYİ DEĞİŞTİRDİ
Araç kiralamaya daha yeni alışan şirketlere filo danışmanlığı hizmeti verdiklerini söylemiş olduklerinde çekimser yaklaşacaklarını bilerek 2014’te Filo Broker’ı kurduklarına vurgu yapan Okşan Öztürk ise şunları söylemiş oldu: “Sektörde ‘niçin filo danışmanlığı hizmeti alayım ki, esasen satın alma uzmanlarım var. Üstelik benim yüzlerce aracım da yok, tasarruf edemem’ fikri hakimdi. Ancak biz bilgileri, raporları, müşterilerimize sağladığımız tasarruf sayılarını ortaya koydukça yaklaşım değişti. Şirketlerin pandemi daha sonrasında her alanda tasarruf fırsatlarına odaklanması da bakış açılarını tümden değiştirdi. Bilhassa bu yıl, pandemi sebebiyle en yüksek talebi karşıladığımız yıl oldu. Üstelik FiloCep aplikasyonuyla süreci dijitalleştirerek şirketlere kolaylık sağladık.”
ARAÇ KİRALAMADA BAYAN TEŞEBBÜSÇÜ İMZASI
Otomotiv ya da araç kiralama bölümlerinde bayan girişimcilerin fazlaca fazla olmadığını belirten Oytun Gül Malkoç: “Otomobillere ve bilgi analitiğine duyduğumuz tutku, 7 yıl evvel bir iş fikrine dönüştü. Arabalardan, uzun uzun otomobil kullanmaktan yahut Formula1 yarışlarından keyif alan bayanların her yerde var olduğunu biliyoruz. Dataları tahlil edip, alınan kararların olumlu sonuçlandığını görmek ise bize tarifsiz bir memnunluk veriyor.” biçiminde konuştu.