Ulusal Eğitim Bakan Yardımcısı Yılmaz: Kız çocuklarının okullaşmasında, imam hatip liselerinin epey büyük tesiri var

A

admin

Guest
Din Öğretimi Genel Müdürü olarak nazaranv yaparken Ulusal Eğitim Bakan Yardımcılığına atanan Nazif Yılmaz, TBMM Göç ve Ahenk Alt Komisyonu’nun toplantısında, “Kız çocuklarının okullaşması konusunda, bilhassa bunu vurgulayarak söylemek isterim, kız imam hatip liselerinin epey büyük tesiri var” dedi.

TBMM Göç ve Ahenk Alt Komisyonu’nda, “Suriyeli Çocukların Türk Eğitim Sistemine Entegrasyonunun Desteklenmesi Projesi” toplantısı yapıldı.

Birgün’den Mustafa Bildircin’in haberine göre, projenin toplam bütçesinin 400 milyon Euro olduğunu belirten Ulusal Eğitim Bakanlığı Göç ve Acil Durumlarda Eğitim Daire Lideri Levent Özil, 3 Ekim 2016 tarihinde başlayan projenin birinci ayağının 21 Aralık 2018 tarihinde bitmiş olduğini tabir etti. Okulların salgın niçiniyle kapalı olduğu periyotta projenin durdurulduğunu kaydeden Özil, yüz yüze eğitime geçilmesinin akabinde projenin müddetinin 21 Ekim 2022 tarihine kadar uzatıldığını belirtti.

Kürtçe ve Arapça seçmeli ders

İmam hatip okullarının sayısını Din Öğretimi Genel Müdürlüğü devrinde katlayarak artıran Ulusal Eğitim Bakan Yardımcısı Nazif Yılmaz ise sığınmacı çocukların Türkçe eğitime yük verdiklerini söylemiş oldu. Proje kapsamında Kürtçe ve Arapça’nın seçmeli ders olarak okutulduğunu anlatan Yılmaz, konuşmasının sonunda mevzuyu imam hatiplere getirmesi dikkati çekti.

“100 bin mülteci çocuk imam hatip okullarında eğitim görüyor”

görüşmede, doğu kentlerindeki kız çocuklarının okullaşması konusu tartışılırken kelam alan Yılmaz, “Siz de o coğrafyadan bilirsiniz, kız çocuklarının okullaşması konusunda, bilhassa bunu vurgulayarak söylemek isterim, kız imam hatip liselerinin fazlaca büyük tesiri var” diye konuştu. Toplam 100 bine yakın mülteci çocuğun imam hatip okullarında eğitim gördüğünü söyleyen Yılmaz, “Bunların değerli bir kısmını kız çocukları oluşturuyor. Kız çocuklarının eğitime dahil edilmesi ve erken yaşlarındaki evliliğin önüne geçilmesinde bu imam hatip okullarındaki kendi kültürlerini de bir bakıma ahenk sağlayabilecekleri, ona katkı veren, hem lisan öğrenme marifeti açısından tıpkı vakitte toplumsal ahenk açısından hayli büyük katkısı var, onu da ek etmek isterim” tabirlerini kullandı.