Ulusal Eğitim Bakanı’ndan yüz yüze eğitim açıklaması

A

admin

Guest
Ulusal Eğitim Bakanı Mahmut Özer yüz yüze eğitime ait olarak, “İkinci devirde de birinci devirdeki üzere yüz yüze eğitime kararlı bir biçimde devam edeceğiz.” açıklamasını yaptı.

Sabah gazetesinden Ceyda Karaaslan’ın haberine bakılırsa Özer, “Alınmış olan tüm kararları, harfiyen tüm okullarımızda, tüm öğretmenlerimizin denetiminde başarılı bir biçimde yönettik. Bu sürecin en büyük muvaffakiyet öyküsü hiç bir gün orta vermeden yaklaşık 5 ay kesintisiz bir biçimde yüze eğitime devam edebilmek. Olağan buradaki en büyük avantaj öğretmenlerimizin aşı oranıydı. 1.5 yıl ortadan daha sonra bir devri bu türlü tamamlamak sahiden büyük bir muvaffakiyet. Öğretmenlerimizin aşılanma oranı, hem birinci doz hem ikinci tıpkı vakitte üçüncü doz Türkiye ortalamasının epeyce üzerinde seyretti. hem de Kıta Avrupa’sında haftada 5 gün yüze eğitime devam eden birden fazla ülkenin öğretmenlerin aşılanma oranının hayli üzerinde gerçekleşti.” dedi.

Özer şu sözleri kullandı:

“İkinci periyotta de birinci devirdeki üzere yüz yüze eğitime kararlı bir biçimde devam edeceğiz. Bu 2 haftayı biz de Bakanlık olarak tüm vilayet ve ilçelerdeki okullarımızı elden geçirerek bakım ve küçük tamiratlarla ilgili yapılması gereken neler var ise tüm okullarımızda tüm vilayetlerimizde, ilçelerimizde kaynaklarla destekleyerek bu eksiklerimizi gidermeye çalışacağız.

Temel Eğitimde 10 bin Okul Projesi’ni başlatacağız”

Temel Eğitimde 10 bin Okul Projesi’ni başlatacağız. 2022 bütçesi yayınlandı, yaklaşık 3 milyarlık bir proje olacak. Buradaki gayemiz eğitimde fırsat eşitliğini artırmayla ilgili olarak okullar içindeki imkân farklılıklarını azaltmak. Bu proje kapsamında temel eğitimdeki tüm okullarımızın imkânlarını mümkün olduğu kadar eşitleme, alt yapılarını uygunlaştırma, laboratuvarlarını güçlendirme ve bilhassa okul öncesi eğitime erişimle ilgili fiziki yerleri yapma, ana sınıflarına, anaokuluna kadar kapsamlı projeyi hayata geçirmiş olacağız.

Eğitimde fırsat eşitliği ile ilgili üçüncü noktamız da öğretmenlerin mesleksel gelişmeninin desteklenmesiydi. 2021 yılında son 5-6 ay ortasında bu mevzuya tartı verdik, tartı verdiğimiz bu alanda da 2020 yılına göre nitekim önemli performans artışı ortaya çıktı.

2020’deki hem merkezi hem mahalli eğitimlere yaklaşık 1.1 milyon öğretmen katılmışken bu sayı 2021 yılında 2.7 milyona çıktı. Yani bu şu demek; bir öğretmenimiz birden çok eğitime katılıp başarılı bir biçimde o eğitimleri tamamlamıştır.

2022 yılında bunu hayli daha sistematik bir biçimde devam ettireceğiz. Bilhassa Öğretmen Bilişim Ağı’nı epeyce daha etkin bir biçimde kullanıp öğretmenlerimizin yalnızca mesleksel gelişimi değil hem de talep etmiş oldukları tüm eğitimlerle ilgili mümkün olduğu kadar öğretmenlerimize dayanak olmaya çalışacağız.”