A
admin
Guest
Şirketler, global salgına karşılık olarak işgüçlerine uzaktan çalışmak için gereksinim duydukları araçları verdi. Araştırmalar bunun çalışanların işe bağlılığını ve üretkenliğini artırdığını gösteriyor. Lakin bu kazanımlar silinip gitmenin eşiğinde duruyor. Citrix Systems, Inc. (NASDAQ:CTXS) şirketinin yeni araştırmasına nazaran çalışanlar kendilerine fazlaca fazla araç verildiğini lakin uygulama için gereğince verimli prosedürler sağlanmadığını hissediyor. Bu durum da çalışanların iş görme yeteneğini engelliyor.
Citrix İş Stratejisi Lider Yardımcısı Tim Minahan şunları söylüyor: “Çalışanların çalışma saatleri birebir kaldı ya da uzadı lakin çalışanlar süratle gelişen teknolojinin kendilerine mani olması niçiniyle daha az iş üretiyor. Yeni, hibrit çalışma modelleri etrafında yapılanan şirketlerin süratle gelişen teknolojinin rolünü ve teknolojiyi kuruluşları çapında uygulama formlarını, çalışanlara mahzur oluşturmadan, onları muvaffakiyete taşıyacak gücü verecek biçimde bir daha tasarlamaları gerekiyor.”
Citrix bu hususta şirketlere yardımcı olmak için OnePoll aracılığıyla, Amerika’da bulunan, BT alanından 1.000 karar alıcı ve 2.000 çalışanın katıldığı Work Your Way araştırmasını yürüttü. Araştırma birkaç kıymetli eğilimi ortaya çıkardı:
Uygulamaların Yayılışı Denetimden Çıktı
Yeni Bir Dijital Uçurum Ortaya Çıkıyor
Lakin, çalışma şekilleri temelli olarak değişti. Minahan, “Çalışanlar eski çalışma biçimlerine geri dönmüyor,” diyor. Work Your Way araştırması da bunu doğruluyor. Araştırmaya katılanların neredeyse %90’ı salgın daha sonrasında konuttan ve ofiste çalışmaya devam etme esnekliği istiyor. Minahan, “Çalışanlar bulundukları pozisyondan bağımsız olarak dengeli, inançlı ve muteber bir tecrübe sunan ve yapabileceklerinin en düzgününü yapmalarını sağlayan araçlarla desteklenmeli,” diyor.
Çalışma hayatının Geleceğinde Dijital Çalışma Alanları Var
Şuurlu kuruluşlar bunu kabul ediyor ve dijital çalışma alanlarını bunu sağlamanın bir yolu olarak görüyor. Şirketler dijital çalışma alanları yardımıyla:
Citrix İş Stratejisi Lider Yardımcısı Tim Minahan şunları söylüyor: “Çalışanların çalışma saatleri birebir kaldı ya da uzadı lakin çalışanlar süratle gelişen teknolojinin kendilerine mani olması niçiniyle daha az iş üretiyor. Yeni, hibrit çalışma modelleri etrafında yapılanan şirketlerin süratle gelişen teknolojinin rolünü ve teknolojiyi kuruluşları çapında uygulama formlarını, çalışanlara mahzur oluşturmadan, onları muvaffakiyete taşıyacak gücü verecek biçimde bir daha tasarlamaları gerekiyor.”
Citrix bu hususta şirketlere yardımcı olmak için OnePoll aracılığıyla, Amerika’da bulunan, BT alanından 1.000 karar alıcı ve 2.000 çalışanın katıldığı Work Your Way araştırmasını yürüttü. Araştırma birkaç kıymetli eğilimi ortaya çıkardı:
Uygulamaların Yayılışı Denetimden Çıktı
- Çalışanların %64’ü salgın öncesine bakılırsa daha fazla sayıda irtibat ve iş birliği aracı kullanıyor ve
- Çalışanların %71’i bu araçların çalışmalarını daha karmaşık hale getirdiğini söylüyor
Yeni Bir Dijital Uçurum Ortaya Çıkıyor
Lakin, çalışma şekilleri temelli olarak değişti. Minahan, “Çalışanlar eski çalışma biçimlerine geri dönmüyor,” diyor. Work Your Way araştırması da bunu doğruluyor. Araştırmaya katılanların neredeyse %90’ı salgın daha sonrasında konuttan ve ofiste çalışmaya devam etme esnekliği istiyor. Minahan, “Çalışanlar bulundukları pozisyondan bağımsız olarak dengeli, inançlı ve muteber bir tecrübe sunan ve yapabileceklerinin en düzgününü yapmalarını sağlayan araçlarla desteklenmeli,” diyor.
Çalışma hayatının Geleceğinde Dijital Çalışma Alanları Var
Şuurlu kuruluşlar bunu kabul ediyor ve dijital çalışma alanlarını bunu sağlamanın bir yolu olarak görüyor. Şirketler dijital çalışma alanları yardımıyla:
- Çalışmayı birleştirebilir – Çalışanlar ister konutta, ister uçakta, isterse de bir ofiste olsun, her türlü iş kanalında, aygıtında ya da pozisyonunda üretken olmak için muhtaçlık duydukları bütün kaynaklara dengeli ve sağlam erişim sağlar.
- Çalışmayı garantiye alabilir – Bağlama göre erişim ve uygulama güvenliği, çalışma nerede gerçekleştirilirse gerçekleştirilsin, uygulamaların ve ayrıntıların teminat altında olmasını sağlar.
- Çalışmayı sıradanleştirebilir – Makine öğrenmesi, sanal asistanlar ve sıradanleştirilmiş iş akışları üzere zeka yetenekleri, çalışma tecrübesini, çalışanların pürüzlerden uzak çalışabilmesini ve en yeterli performansı göstermesini sağlayacak biçimde şahsileştirebilir, yönlendirebilir ve otomatikleştirebilir.
- Çalışanların %72’si bu platformların üretkenliği artırdığını söylüyor ve
- %77’si bunların işbirliğine katkıda bulunduğunu belirtiyor