Yakışmadı Rockstar! GTA: The Trilogy – Definitive Edition’da Cyberpunk 2077’yi Aratmayacak 13 Kusur

bencede

New member
12 Eki 2020
681
0
0
Rockstar Games, yıllardır GTA 6 hayali kuran milyonlarca oyuncuyu GTA Trilogy: Definitive Edition duyurusuyla şaşırttı. hiç bir oynanış görüntüsü yayımlamayan firma oyun dünyasının kendisinden hiç beklemediği bir olaya imza attı.

Geçtiğimiz günlerde çıkış yapan Definitive Edition sürümleri ise Metacritic’te yere çakıldı. Teknik yanlışlar, özensiz çalışmalar ve grafik sorunları Cyberpunk 2077’yi aratmadı. İşte efsanevi üçlemeye adeta saygısızlık eden birbirinden farklı GTA: The Trilogy – Definitive Edition yanlışları…


1. Muhakkak ki motor sürerken zıt tarafa bakmak Definitive Edition’da “iyileştirilmiş.”


Motor sürerken geriye bakmak isterseniz CJ’in düz bakışlarla ekranınızı kapladığına şahit olabilirsiniz.


2. Emniyet kemerlerini bağlayın. Aracınız her an yere saplanıp kalabilir.


Yirmi sene evvel otomobil mekaniklerinde sorun yaşamayan oyun yeni sürümlerde inanılmaz yanılgılara sahne oluyor. Sahiden çok yazık diyoruz sevgili Rockstar.


3. GTA III’te sağa ve sol istikametlere döndükçe otomobilinizin boyutu büyüyebilir.


2001 yılında çıkış yapan GTA III’ün en tanınan kusurlarından biri de aracın giderek büyümesiydi. Yenilenmiş ve elden geçirilmiş sürümlerde geliştirici takım bu yanılgıyı dahi çözmeye yanaşmamış.


4. Birinci sürümde yer alan araç camlarının kırılma efekti yeni sürümlerde yer almıyor.


17 sene evvel çıkan oyunda bu biçimde bir gerçekçi ayrıntı var. Lakin DE sürümlerinde araç camları hasar aldığı anda yok oluyor.


5. Görüş uzaklığındaki sisi ortadan kaldıran Definitive Edition yüzünden GTA: San Andreas haritası da çok küçük görünüyor.


GTA: San Andreas’ın ne kadar devasa bir haritaya sahip olduğunu düşünür, çöl ve kentlerde gezerken hayli keyif alırdık. Yeni sürümde haritada sis bulunmadığı için tüm her yeri tek bir noktadan görmek mümkün. Düz dünyacıların seveceği kesin…


6. Grafik yanılgıları yardımıyla CJ neon zırhıyla Cyberpunk 2077’den çıkmış üzere görünüyor.


Işıklandırmalar ve ağaçlar sahiden pek hoş görünüyor. Fakat Definitive Edition’un özensiz bir biçimde geliştirildiğini buna benzeri onlarca örnek yardımıyla anlayabilirsiniz.


7. San Andreas’ın dağları zirvelerinde gezerken kendinizi yer çekimine karşı gelirken bulabilirsiniz.


Küçük haritada yer alan köprü oyunun kendisinde gözükmüyor. Grafik yanlışı kararı köprünün görünmez olduğunu söyleyebiliriz.


8. Oyunlar yapay zeka ile yine ölçeklendiği için tabelalardaki biroldukça harf silinmiş biçimde.


Yeni sürümlerdeki özensizlik Rockstar Games’in projeye olan inancını de gösteriyor. Müsait manasına gelen ‘available’ sözü Vice City’nin yeni sürümünde ‘avaiable’ olarak ortaya çıkmış.


9. Retina yakan yağmur efekti ise her neyse ki geçtiğimiz günlerde çözüldü.


Bu sürümleri bir kişi test etse yağmur efektinden katiyen şikayet ederdi.


10. Ryder’ın bench press hareketinde kendini biraz zorlamış üzere.


Yeni sürümde Ryder’ın kolları sürdüğü bisiklet ve araçlara adapte olabiliyor.


11. Kabus kaynağı olmuş diyebiliriz.


İnanın bu yanlışa dair Rockstar Games ve Grove Street Games’in de bir açıklaması bulunmuyordur.


12. Şirketin logosunun haritadaki dizaynında bile sorunlar var.


Rockstar Games’in yıldızlı logosu biçiminde tasarlanan havuzu küçük harita kısmına bile gerçek bir biçimde taşıyamamışlar.


13. Diyecek bir şey bulamıyoruz.


Grafiksel bir güncelleme niye bu cins kusurlara sebep olur anlayamıyoruz. GTA: San Andreas’ın düştüğü hale üzülmeden duramıyoruz.