Bakan Özer: Öğretmenlik meslek kanunu teklifi bu ay ortasında TBMM’ye gelecek

  • Konuyu başlatan admin
  • Başlangıç tarihi
A

admin

Guest
Ulusal Eğitim Bakanı Mahmut Özer, öğretmenlik meslek kanunu teklifinin bu ay içerisinde Türkiye Büyük Millet Meclisi’ne geleceğini söylemiş oldu.

Bakan Özer, TBMM Genel Konseyi’nde, “Öğretmenlik Meslek Kanunu yardımıyla, öğretmenlik artık bir ‘kariyer mesleği’ olarak tanımlanabilecek; adaylık, öğretmenlik, uzman öğretmenlik ve başöğretmenliğin hakları, nazaranvleri ve sorumlulukları gelişim temelli bir sistem içerisinde tanımlanabilecektir. Meslek sistemindeki avantajları niçiniyle öğretmenlerimizin yüksek lisans ve doktora eğitimlerine yönelimleri de kıymetli oranda artacaktır. Öğretmenlik Meslek Kanunu teklifi inşallah bu ay içerisinde Türkiye Büyük Millet Meclisi’ne gelecektir” açıklaması yaptı.

TBMM Genel Kurulu’nda bugün Ulusal Eğitim Bakanlığı, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı ile bağlı olan kurumların kesin hesabı ve bütçeleri ele alındı. Küme konuşmalarının akabinde yürütmeye kelam verildi. Ulusal Eğitim Bakanı Mahmut Özer, birinci sunumu yaptı. Özer, şunları söylemiş oldu:

“557 yeni anaokulunun üretimine başlayacağız”

“Ülkemizde eğitimin tüm paydaşlarının görüşlerini alabilmek için yedi yıl ortadan daha sonra 20. Ulusal Eğitim Şûrası’nı topladık. 1-3 Aralık içinde geniş iştirakle gerçekleştirdiğimiz Şûra’da, öncelik verdiğimiz bu alanlarla ilgili tüm bölümlerin görüşlerini alabilme imkânımız oldu. Alınan kararları evvelarimize nazaran bir daha değerlendirdik ve meşruiyet tabanı fazlaca daha kuvvetli bir yol haritası oluşturduk. Şûra’da da tüm kamuoyuyla paylaştığım üzere; Şûra kararlarını, bu kararlar çerçevesinde atılan tüm adımları üç aylık dönemde kamuoyuyla ve Şûra üyeleriyle paylaşacağız.”

“2022 yılı sonuna kadar 3 yaş kümesinde yüzde 14 olan okullaşma oranını yüzde 50’ye, 4 yaş kümesinde yüzde 50 olan okullaşma oranı yüzde 70’e, 5 yaş kümesinde da yüzde 78 olan okullaşma oranını yüzde 100’e çıkarmayı hedefliyoruz. Bu amaçlara ulaşabilmek için 2022 yılında 3 bin yeni anaokulunu ve 40 bin yeni ana sınıfını hizmete alacağız. 77 anaokulunu tamamlayıp hizmete aldık. 61 anaokulunun da imali devam etmekte olup ikinci periyoda yetişecek durumdadır. 557 yeni anaokulunun imaline da kısa müddette başlayacağız”

“2022 yılında Pak Okul Projesi başlatacağız. Tüm okullarımızın tuvalet, kantin, yemekhane üzere yerlerini güzelleştiriyoruz. Öbür taraftan tüm okullarımızda sıfır atık külçeşidini yaygınlaştıracağız. Su tasarrufuna özel kıymet vereceğiz”


“Öğretmenlerimizin en az 2 doz aşı olma oranı yüzde 89”

“Öğretmenlerimizin bugün prestijiyle en az iki doz aşı olma oranı yüzde 89’dur. bununla birlikte, aşı olmayıp bağışıklık kazanan ve antikor oluşturan öğretmen oranımız ise yüzde 5’tir. ötürüsıyla en az 2 doz aşı olmuş ve antikor oluşturmuş olan öğretmen oranımız yüzde 94’e ulaşmıştır”

“Öğretmenlerimizin mesleksel gelişimlerini, şahsi gelişimlerini ve liderlik özelliklerini geliştirmelerini desteklemek için epey kapsamlı eğitim programları uygulayacağız. Burada mesleğe yeni başlayan öğretmenlerimize ve tecrübesi beş yılın altında olan öğretmenlerimize öncelik vereceğimizi bilhassa belirtmek isterim. Gerekli tüm planlamalarımızı tamamladık. Öğretmenlerimize uzaktan eğitimde eğitim seçeneklerini zenginleştirmek için Öğretmen Bilişim Ağı’nı, ÖBA’yı kurduk. Bu platformu birinci defa 21 Ocak-7 Şubat 2022 tarihleri içindeki 2 haftalık orta tatilde uygulayacağız. Bu tarihler içinde öğretmenlerimizin mesleksel gelişim eğitimlerini uzaktan eğitim olarak düzenleyeceğimizin muştusunu de buradan duyurmak isterim. Bu tarihler içinde öğretmenlerimiz de öğrenciler üzere okula gitmeden uzaktan eğitimle mesleksel gelişimlerini tamamlayabileceklerdir.

Sayın Cumhurbaşkanı’mız hem Öğretmenler Günü muştusu olarak birebir vakitte 20. Ulusal Eğitim Şûrası’nda, hazırlıkları tamamlanan Öğretmenlik Meslek Kanunu’nun yakın bir vakitte Türkiye Büyük Millet Meclisi’ne sunulacağı muştusunu vermiştir. Bu düzenleme yardımıyla Türkiye eğitim tarihinde öğretmenler birinci kere kapsamlı ve bütüncül bir meslek kanununa kavuşmuş olacaklardır. Öğretmenlik Meslek Kanunu yardımıyla, öğretmenlik artık bir ‘kariyer mesleği’ olarak tanımlanabilecek; adaylık, öğretmenlik, uzman öğretmenlik ve başöğretmenliğin hakları, nazaranvleri ve sorumlulukları gelişim temelli bir sistem içerisinde tanımlanabilecektir. Meslek sistemindeki avantajları niçiniyle öğretmenlerimizin yüksek lisans ve doktora eğitimlerine yönelimleri de kıymetli oranda artacaktır. Öğretmenlik Meslek Kanunu teklifi inşallah bu ay içerisinde Türkiye Büyük Millet Meclisi’ne gelecektir.”

“Mesleki eğitimin güçlendirilmesinde attığımız en kıymetli adım, iş dünyasının temsilcilerini eğitim süreçlerinin tamamına dâhil etmektir. Artık bölüm temsilcileriyle birlikte müfredatı güncelliyor, dal temsilcileriyle bir arada öğrencilerin işletmede maharet eğitimlerini, öğretmenlerimizin işbaşı ve mesleksel gelişim eğitimlerini planlıyoruz. bir daha dal temsilcileri, başarılı öğrencilere burs veriyor ve istihdamda öncelik tanıyor.

Mesleksel eğitim verdiğimiz tüm alanlarda, bu boyutlarda kapsamlı iş birliğini bölümün kuvvetli temsilcileriyle tesis ettik. Bu iş birlikleri kapsamında mezunlarımıza istihdam öncelikli bir mesleksel eğitimin sunulması sağlanmıştır. İş gücü piyasasının aktüel gereksinimlerine yanıt vermek üzere yeni alan ve kısımlar açarak bu alanların gerektirdiği maharetleri öğrencilerimize kazandırıyoruz. Tüm mesleksel eğitim müfredatını bu kapsamda güncelledik ve ulusal mesleksel eğitim standartlarıyla uyumlu hâle getirdik. Attığımız bu sistematik adımlar öğrencilerin mesleksel eğitime yönelimlerini de artırdı; epey sayıda mesleksel ve teknik Anadolu lisemiz artık yüzde 1’lik muvaffakiyet diliminden öğrenci almaya başladı. Yani bu sonuç, artık akademik olarak başarılı öğrencilerin de mesleksel teknik eğitimi tercih ettiğini göstermektedir.

Mesleksel ve teknik eğitimde bir öteki değerli gelişme de fikrî mülkiyet alanında yaşanmaktadır. Mesleksel ve teknik eğitim veren okulların bünyesinde toplam 50 tane araştırma-geliştirme merkezi kurduk; bu merkezler yardımıyla öğrenci ve öğretmenlerimiz yeni eserler tasarlamakta ve tasarladıkları bu mamüllerin fikrî mülkiyet haklarını alabilmektedir. Bu AR-GE merkezlerinde tescili alınan patent, faydalı model, marka ve tasarım sayısı her geçen gün artmaktadır. Şu ana kadar 200 patent, faydalı model, tasarım ve marka tescili alınmıştır. 2022 yılında artık tescili alınan mamüllerin ticarileştirilmesiyle ilgili çalışmalarımıza yük vereceğiz.” (ANKA)