Hibrit eğitim bakılırsan öğrenciler: KYK yurtlarında internet yetersiz, derslere giremiyoruz, yolda ders dinliyoruz, bir ders için kent değiştiren var

  • Konuyu başlatan admin
  • Başlangıç tarihi
A

admin

Guest
Üniversitelerde 2021-2022 öğretim periyodunun güz yarı yılı, salgının gölgesinde başladı. Yükseköğretim Konseyi’nde (YÖK) alınan karara bakılırsa; üniversiteler, derslerin uygulanış formunu, salgının seyrine göre kendileri belirliyor; hibrit eğitim, yüz yüze ya da uzaktan eğitim yapabiliyor.

Biroldukca üniversite, yarı yıla hibrit eğitim modeli ile başladı. Derslerin bir kısmı yüz yüze bir kısmı online olarak sürdürülüyor. Lakin hibrit eğitim modeli, birlikteinde birfazlaca sorun da getirdi.

İstanbul Üniversitesi öğrencileri ile hibrit eğitim modeli niçiniyle yaşadıkları sıkıntıları şöyle kaydetti:

”İnternet zahmetli ek paket alıyorum”

“Hukuk fakültesi 4’üncü sınıf öğrencisiyim. İnternet problemli. Yurdun interneti yavaş olduğu için kendi internetimizden bağlanıyoruz. Burada zahmet şu, aylık paketler oluyor bildiğiniz üzere. Paketlerde biraz dert yaşıyoruz. Ek internet paketi alıyorum, derse girmek için. Yoksa KYK Wi-Fi’yle giremiyoruz.”

Kent haricinden üniversite eğitimi için İstanbul’a gelen öğrenciler ise hibrit eğitim modeli niçiniyle daha büyük bir sıkıntıyla karşı karşıya kaldı. Yüksek konut kiraları ve yurt fiyatlarına karşın eğitimlerine devam edebilmek için İstanbul’a gelen kimi öğrenciler, derslerinin büyük bir kısmının online yapıldığını öğrendi. Kimileri yalnızca bir ders için kent değiştirdi, özel yurtlara yüksek meblağlar ödedi. Duruma reaksiyon gösteren bir öğrenci, “Arkadaşlarım zar sıkıntı konut buldular ya da anneleri babaları fedakârlık yaparak onları bir özel yurda yerleştirdi. Ancak haftada bir gün okula gidiyorlar. Madem bu biçimde bir şey olacaktı hiç açılmasaydı” dedi.

Öğrenciler, hibrit eğitim modeli niçiniyle yaşadıkları meselelere ait şunları söylemiş oldu:

”Yurtlar, meskenler fazlaca kıymetli. Birkaç gün için değmiyor”

“Hukuk fakültesi 2’nci sınıf öğrencisiyim. Seçmeli derslerimiz online, mecburî derslerimiz yüz yüze. Ancak epeyce fazla seçmeli ders aldığım için neredeyse derslerin yüzde 50’si online halinde oluyor. Okulun, yurdun interneti yavaş olduğu için online derslere genelde giremiyoruz ya da girsek de irtibat kopuyor. Bu yüzden zorlanıyoruz. Benim arkadaşlarım zar sıkıntı mesken buldular ya da anneleri babaları fedakârlık yaparak onları bir özel yurda yerleştirdi. Ama bir gün okula gidiyorlar. O da bir iki saatliğine. Bu epey saçma. Madem bu biçimde bir şey olacaktı hiç açılmasaydı ya da konaklama imkânı sağlanmalıydı. O yüzden hayli zorlanıyor arkadaşlarım. Tıpkı biçimde anneler babaları da epey zorlanıyor. Zira nitekim çok güç. Okullar hayli kıymetli, yurtlar epeyce kıymetli. Konutlar inanılmaz kıymetli. Ve yalnızca bir iki gün için değmiyor yani verilen para.”

”Aynı gün hem yüz yüze hem online ders oluyor”

“Turizm işletmeciliği 2’nci sınıf öğrencisiyim. Okula dört gün geliyorum. Bir gün online, lakin dört gün geldiğim sürece de online derslerim var. Bugün 15:00’te biten bir olağan yüz yüze dersim vardı. Şu an 18:00’de bir online dersim var. Meskene gidip ona gireceğim. Benim meskenime ulaşmam yarım saat, ancak kimi insanların iki saat falan sürüyor, onlar yetişemiyor. Okulda giriyorlar. bu biçimde zorluklar oluyor. Okula gelip 150 kişilik bir sınıfa girip daha sonra meskene gidip bir dersi online almamın mantığı yok.”

”Tek bir ders için kent değiştirdiler”

“Bilgi ve doküman idaresi 2’nci sınıf öğrencisiyim. ‘Yüzde altmış yüz yüze, yüzde kırk online’ denildi. Üç gün geliyoruz okula, bir gün online dersimiz var. Kent haricinden gelip bir yurda yerleşiyorsun. daha sonra bir bakıyorsun tek bir tane dersin var. Tek bir tane ders için kent değiştirmişsin. Oburlarının hepsi online. Çok makûs. Umarım bir biçimde düzelir. Arkadaşlarım var, KYK’da ıstırap çeken. 16 GB internet kotaları var. Fakat yetmiyor, olağan görüntü falan izliyorlar. Online derslere katılıyorlar. Kasvet olabiliyor.”

”Dört gün online, bir gün yüz yüze”

Gazetecilik kısmı 1’inci sınıf öğrencisiyim. Dört gün online, bir gün yüz yüze eğitim için buraya üniversiteye geliyorum. Konutta kaldığım için bir sorun hayatıyorum. Ama verimlilik konusunda yüz yüze eğitimin daha sağlıklı ve daha uygun olacağını düşünüyorum.”

“Fen fakültesi biyoloji kısmı 4’üncü sınıf öğrencisiyim. Hibrit eğitim alıyoruz. Laboratuvar dersleri yüz yüze oluyor. Başka teorik derslerimiz yüzde kırk civarında online, başka tarafı da yüz yüze alıyoruz. Her şeyin bir ezası oluyor. Kent haricindeki arkadaşlarımızın bu türlü mağdur olması olağan ki de epeyce kasvet ve utanç verici. Özel yurtlar esasen epey değerli ve devlet yurtlarının da imkanları kısıtlı. Bilhassa internet. Yani benim yurtta kalan arkadaşlarım daima internetin yokluğundan şikayetçi. Kota yetmiyor. örneğin aşikâr bir kotaya sahipler ancak yetmiyor, onlar için daha düzgün bir imkân sağlanabilir.”