KOBİ’ler için sipariş avcısı olmaya geldi

Hasan

New member
25 Mar 2021
313
0
0
ALİ YILDIRIM

Pandemiyle birlikte artan meskene servis gereksinimleri, hiç kuşkusuz değerli bir transfer kalemi olan kargo tipi yavaşça ticarilerin değerini arttırdı. Bilhassa sürat kazanan e-ticaretle bir arada bu tip modellere talep önemli bir biçimde artarken, bunun yanında binek olarak da kullanılıyor. ‘Hafta içi işe haftasonu eve’ sloganıyla tercih edilen yavaşça ticari araçlar içinde Renault bir daha bende varım diyor. Daha evvel Kangoo modeliyle dikkat çeken marka, KOBİ’lere yönelik Express’i de tanıttı. Bugün satışına başlanan modelin, yalnızca dizel seçeneği bulunurken, otomatik şimdilik düşünülmüyor. Kısıtlı bir donanım listesiyle sunulan araç, Express Combi ve Express Van seçenekleriyle pazarda uzunluk gösterecek. Uygun donanım ve fiyat yarar oranıyla, markanın yavaşça ticari araç pazarındaki pozisyonunu güçlendireceğini söz eden Renault MAİS Genel Müdürü Berk Çağdaş “hafifçe ticari araç pazarı toplam pazardan yüzde 22 hisse alıyor. Minivan segmenti ise, yüzde 50’si Combi ve yüzde 12’si Van olmak üzere yavaşça ticari araç pazarında toplamda yüzde 62’lik bir yüke sahip. bu biçimdesine kıymetli bir segmentte Renault’nun pratik ve verimli yavaşça ticari araçları Yeni Renault Express Combi & Express Van boyutları, kolay yüklemeye uygun yapıları, yükleme hacimleri, geniş saklama alanları ve konforlu iç yerleriyle her türlü ihtiyacı karşılıyor. GSYH’nin değerli bir kısmı KOBİ’lerden geliyor. Bu yüzden ticari araçlar bizim için fazlaca kıymetli. Şayet bu sınıfta alım artmışsa bu iktisat için güzele işarettir.”


159 BİN 900 LİRADAN BAŞLIYOR

Yeni Express Combi ve Express Van, boyutlarıyla öne çıkıyor. Son derece geniş kapı eşikleri ile araç içine erişim kolaylaşıyor. 71,6 cm’lik yan kapı açıklığı sunan modellerden Express Van, segmentinde bu alanda başkan pozisyonda bulunuyor. Yeni Express Combi 800 litre bagaj hacmiyle fonksiyonelliğini destekliyor. Kelam konusu hacim 3 bin litreye kadar çıkabiliyor. 1.189 mm en az bagaj tabanı uzunluğu (arka koltuk sırtlığına kadar) sınıfında argümanlı kıymetler olarak öne çıkıyor. 4,39 m uzunluğundaki Yeni Express Van, 1,91 m yükleme uzunluğuyla gelişmiş bir fonksiyonellik sunuyor. Dizel motor 650 kg’a kadar yük taşıma kapasitesiyle dikkat çekiyor. Yaklaşık 48 litre depolama alanı ve 3,3 m³ kargo hacmiyle gereksinimlere karşılık veriyor. Yeni Renault Express Van Joy donanımla lansmana özel 159 bin 900 liradan başlıyor. Yeni Renault Express Combi ise 182 bin 900 liralık fiyat etiketine sahip.


OTOMATİK YOK KANGOO BEKLENİYOR

Renault Express’te otomatik vites seçeneğinin olmadığını anlatan Berk Çağdaş “Bu segmentte otomatiği Kangoo ile getirmeyi planlıyoruz” dedi. Çağdaş, Kangoo’nun Avrupa’da bu modelin üzerinde yer alarak binek versiyonla çıktığını paylaşarak, Türkiye pazarı için biraz daha şekillendirmek istediklerini anlattı. Yeni Express Combi ve Express Van, 1.5 dCi 95 bg dizel motorla satışa sunuluyor. Yeni Express, 95 bg dizel motorla 6 vitesli şanzıman sunarken, konsoldan aktifleştirilen Eco-Mode sistemi, ek yüzde 12 yakıt tasarrufu sağlıyor. “Vites Değiştirme Göstergesi”, vites değiştirmek için en güzel vaktin ne vakit olduğunu şoföre bildiriyor ve bu biçimdece yakıtta ekstra yüzde 5 tasarruf sağlanabiliyor.


e-ATA ile elektrikli otobüs ailesi tamam

Karsan, yeni elektrikli e-ATA ile kent içi ulaşım ailesini tamamladı. Daha şimdiden ihracata başladıklarını anlatan Karsan CEO’su Okan Baş “İstanbul, Ankara, Eskişehir, İzmir, Mersin ve Kocaeli üzere belediyelerden ilgi var. Yakın vakitte yollarda bakılırsabileceğiz” dedi.

Karsan, yeni yüzde 100 elektrikli model ailesi e-ATA’yı tanıttı. e-ATA serisi 10, 12 ve 18 metre uzunluğunda üç farklı model olarak pazardaki yerini aldı. Model, markanın elektrikli eser gamı içerisindeki en büyük otobüsü oldu. 150 kWh’tan 600 kWh’a kadar 7 farklı batarya paketiyle tercih edilebilen e-ATA model ailesi, olağan bir otobüs rotasında yolcu ile doluyken dur-kalk, yolcu indirme-bindirme, tüm gün klimanın çalıştığı şartlardan ödün vermeden büsbütün gerçek sürüş şartlarında 12 metrelik boyutunda 450 kilometreye kadar menzil sunuyor. Üstelik, sahip olduğu süratli şarj teknolojisiyle batarya paketinin büyüklüğüne bakılırsa 1 ila 4 saat içinde şarj edilebiliyor.


e-ATA model ailesiyle bir arada artık 6 metreden 18 metre uzunluğa kadar tüm boyutlarda %100 elektrikli toplu taşıma araçları sunabilen Karsan, kent içi ulaşımdaki elektrikli dönüşüme öncülük etmeyi hedefliyor. Araç hakkında açıklamalarda bulunan Karsan CEO’su Okan Baş “e-ATA serisiyle birlikte, 6 metreden 18 metreye kadar elektrikli araç sunabilen birinci ve tek Avrupa markası olmanın haklı gururunu yaşıyoruz. Şu anda, e-ATA model ailesinin seri üretimine başladık.

Hatta, 10 metrelik e-ATA için Romanya’dan birinci talep geldi. 10 adetlik birinci e-ATA filomuzu bu yılın Aralık ayında Romanya’nın Slatina kentine teslim etmiş olacağız.” Türkiye ortasında çalışmaların olduğunu aktaran Baş şu biçimde devam etti: “İstanbul, Ankara, Eskişehir, İzmir, Mersin ve Kocaeli üzere belediyelerden ilgi var. Hatta yakında bir vakitte Road Show’da yapacağız. ötürüsıyla fazlaca uzamayacaktır diye düşünüyorum açıkçası. Önümüzdeki yıllar, aylar içerisinde tahminen bakılırsabileceğiz diye düşünüyorum.”

Amiral gemisine teknoloji makyajı

BMW yeni 5 Serisi’yle tüm dikkatleri üzerine topluyor. Markanın amiral gemisi niteliğinde olan araç konforuyla dikkat çekerken, sürüş asistanlarıyla beğeni topluyor.

Alman lüks araba üreticisi BMW, amiral gemisi olan 5 Serisi’ni yeni yüzüne kavuşturdu. Dizaynıyla dikkat çeken araba dinamik ve çağdaş bir yüze sahip oldu. Araç sportif sürüş dinamikleri ve konforlu süspansiyonlarıyla etkileyici bir sürüş tecrübesi sunuyor. Yeni kuşak iç ömür alanı çok şık ve lüks görünüyor. Materyal kalitesinin üst düzeyde olduğu yeni iç ömür alanı şık ve çağdaş dizaynıyla pek etkileyici bir görünüme sahip. 12.3 inç dijital gösterge ekranı ve 12,3 inç dokunmatik multimedya ekranı yüksek grafik kalitesi ve akıcı orta yüzü ile çok kolay ve keyifli bir kullanım tecrübesi sunuyor. Sürüş asistanlarının görüntülenebildiği ve dataların anlık olarak iletildiği dijital gösterge ekranı şoförün büsbütün yola odaklanmasını ve inançlı bir sürüş deneyimi yaşamasını sağlıyor. Opsiyon olarak sunulan Harman Kardon ses sistemi eşsiz bir müzik tecrübesi yaşatıyor. Isıtma özelliği bulunan elektrikli ayarlanabilir hafızalı ön koltuklar pek rahat ve konforlu bir oturma durumu sunuyor. Adaptif led farlar, otomatik uzun far asistanı, park asistanı, sürat sabitleme sistemi, dört bölgeli otomatik klima, elektrikli art cam perdeleri, kör nokta tespit ve ikaz sistemi ve sürüş asistanı üzere donanımlar arabası epey daha inançlı ve konforlu hale getiriyor. Bize konuk olan 520i’nin kalbinde 1.6 litrelik akaryakıtlı motor nazaranv yapıyordu. 170 beygir güç üreten motor 250 NM torka sahip. 0-100 km hızlanmasını 8,3 saniyede tamamlayan araba azamî 226 km sürate ulaşıyor. Yeni BMW 520i karma kullanımda ortalama 7.1 litre yakıt tüketiyor. pek kâfi güce sahip olan modelin orta hızlanmaları pek başarılı. Darbeleri emme de başarılı olan araç, konfor odaklı bir dizayna sahip.

Hyundai’ye harika tasarım mükafatı

Hyundai Motor Company, bünyesindeki markalarla argümanını ve gücünü artırmaya devam ediyor. Hyundai, son olarak Amerika Endüstriyel Dizayncılar Derneği tarafınca düzenlenen ve Kuzey Amerika’daki en yetkili tasarım ödüllerinden biri olarak kabul edilen dünyaca ünlü IDEA Tasarım Harikalığı yarışında en üst seviyedeki mükafatları topladı. IDEA’nın otomotiv ve taşıtlar kategorisinde yer alarak en düzgün araç seçilen IONIQ 5, bu biçimdelikle tezini ve tasarım alanındaki muvaffakiyetini kazandığı altın mükafatla tescillemiş oldu.

Elektrikli Mokka 2022’yi bekliyor

Opel, aktüel tasarım lisanını tam manasıyla hayata geçirdiği birinci modeli yeni Mokka’yı geçtiğimiz Haziran ayında Türkiye’de satışa sunmasının akabinde birebir modelin elektrikli versiyonunu da ülkemizde satışa sunmaya hazırlanıyor. Opel’in büsbütün elektrikli Mokka-e modeli, 2022 yılının birinci yarısında Türkiye’de de yollara çıkacak. Yeni Opel Mokka-e, büsbütün elektrikli motoru ile emisyonsuz ve son derece keyifli bir sürüş sunuyor. Alman araba üreticisi Opel, yeni Mokka ile eğlenceyi ve çağdaşlığı eksiksiz bir biçimde harmanlayan büsbütün yeni bir araba ortaya koyuyor. Sıfır emisyonlu elektrikli sürüş özelliği ile son derece verimli ve kompakt olan Mokka-e, kullanıcısının hem kent içi tıpkı vakitte inançlı otoyol sürüşlerini en âlâ biçimde destekliyor.

Ortasıyla dolusu içinde 94 bin liralık fark var

Yeni Volkswagen Polo’nun Türkiye fiyatı muhakkak oldu. 3 farklı donanım ve 2 motor seçeneğiyle uzunluk gösterecek olan model, 218 bin liralık fiyat etiketine sahip. En dolu versiyon olan Yeni Polo Style ise 345 bin lira. Orta donanımla dolu donanım içinde 94 bin liralık fiyat farkı var. ÖTV’deki matrah farkı aracın fiyat makasını arttırdı. 1.0 litrelik akaryakıtlı motor seçeneğiyle pazara sunulan Polo, 351 litrelik bagaj hacmine sahip. Life donanım paketiyle 5 ileri manuel şanzımanla sunulurken, alternatif olarak 7 ileri DSG ile Life ve Style donanım paketleriyle kombine edilebiliyor.

Isuzu, uzaktan servis takviyesi verecek

Isuzu, Dünya’nın biroldukca farklı noktasındaki distribütörleri ve Yurtiçi Yetkili Servislerinin eğitimleri için özel olarak geliştirdiği uzaktan teknik takviye ve online eğitim sistemini muvaffakiyetle uygulamaya geçirdi. En yeni ve gelişmiş imkanları kullanan Anadolu Isuzu Teknoloji Merkezi, distribütör, servis ve müşterilere süratli, kaliteli ve teknolojik bilgi ve uygulama dayanağı sunulmasını sağlıyor. Uzman bir teknik dayanak takımının bakılırsav yaptığı Teknoloji Merkezi bünyesinde, uzaktan eğitimlerin düzenlendiği, teknik prosedürlerle ilgili görüntü içeriklerinin hazırlandığı ve online eğitim uygulamalarının yapıldığı stüdyo yer alıyor.

Gaye sıfır emisyon

Brisa, ortakları Bridgestone ve Sabancı Holding’in de vizyonuyla iklim değişikliğiyle uğraşta kararlı bir biçimde sorumluluk almaya devam ediyor. Brisa, 2030 yılına kadar faaliyetlerinden doğan emisyonlarını yıllar bazında belirledi. Brisa, Emisyon azaltım gayelerini CDP, Birleşmiş Milletler Global Unsurlar Kontratı, Dünya Kaynakları Enstitüsü (WRI) ve Dünya Doğayı Müdafaa Vakfı (WWF) içinde bir iş birliği olan Bilim Temelli Maksatlar Girişimi’ne onaylattı. Buna göre, 2030 yılına kadar direkt emisyonlarını %56 azaltmayı hedefleyen Brisa’nın 2050 maksadı, net sıfır emisyona ulaşmak.