‘Metaverse’ Perakendeyi Nasıl Değiştirecek?

  • Konuyu başlatan admin
  • Başlangıç tarihi
A

admin

Guest
İnsanları ortak bir sanal dünyada buluşturacak sistemi söz eden ‘metaverse’ yani sanal cihan (öteevren), Facebook’un (Meta) ismini ve stratejisini değiştirmesiyle bir daha tartışılmaya başlandı. Pekala metaverse perakende dünyasını nasıl dönüştürecek? Şimdilik en erken 10-15 yılda kurulması beklenen bu dijital kozmosta arabalar yarış pistinde kullanılıp satın alınacak, mobilyalar artırılmış gerçeklikle konutlara uygulanacak. Markalar sanal mağazalar satın alıp tüketicilere hem dijital hem fizikî eserler satacak.

Yapay zekâ tabanlı oldukçalu kanal perakende uygulama idaresi tahlilleri sunan yeni kuşak perakende analitiği şirketi REM People’a nazaran perakendeyi yeniliklerle dolu yıllar bekliyor. REM People’ın CEO’su Bülent Peker, tüm sanal dünyaların bir ortaya gelmesiyle oluşan bu paralel gerçekliğin hayallerle sonlu olduğunu söylüyor. İnsanların hayal edebileceği her şeyi yapabileceği bu kainatın yüz milyarlarca dolarlık ticarete mesken sahipliği yapması bekleniyor. Bülent Peker, metaverse ile bir arada perakende dünyasını bekleyen yenilikleri şöyleki anlatıyor:

Sanal dünyanın sanal eserleri

Moda ve dekorasyon markaları bu yeni cihanda artırılmış gerçeklik teknolojilerini kullanacak. Kıyafetler ve mobilyalar artırılmış gerçeklikle konutlara uygulanacak. Bunun yanında bu sanal dünyada da bireyler ve meskenler için sanal eserler satılacak. Şimdiden kimi markalar bu sanal eserlere satmaya başladı bile.

Markalar sanal mağazalar alacak

Geleceği bakılırsan markalar sanal mülk satın alacak ve marka varlıklarını ve tecrübelerini geliştirmek için kullanacak. Vaktini iki farklı dünya içinde bölen tüketicilere hem dijital tıpkı vakitte fizikî eserler satacaklar. Geciken markaların gerçek dünyada ve eski internetteki gettolarda sıkışıp kalması bile mümkün.

Çoklu kanal genişleyecek

Yeni dünyada müşteriler internette gezindikleri üzere meselesiz biçimde mağaza vitrinlerini ziyaret etmeyi ve metaverse’te eser aramayı bekleyecek. Her perakendeci, sanal olarak satın alınan mamüllerin süratli biçimde ‘gerçek dünya’da yerine getirilmesini destekleyen kuvvetli pek oldukcalu kanal yapısına gereksinim duyacak.

Gerçek dünyadan sanala promosyon

Fizikî mamüllerin ve fizikî mağazaların, ambalaj ve tabelalara gömülü QR kodları ve artırılmış gerçeklik (AR) ve sanal gerçeklik (VR) tecrübeleri ile sunulana misal biçimde metaverse ile ilişkileri olacak. Müşteriler, fizikî dünyada gizli metaverse mükafatlarını avlayabilecek.

Evvel pist daha sonra satın alma

Bugün statik olarak mağazalardan araba satın alınırken metaverse’te bir galeriden seçilen araba ünlü bir yarış pistinde kullanıldıktan daha sonra satın alınabilecek. Aracın tüm özellikleri sanal dünyada gerçek üzere incelenebilecek.

‘Derin öğrenmeye başladık’

Yeni kuşak perakende analitiği tahlilleri üreten bir teknoloji şirketi olarak, 2021 yılında yapay zekâ tabanlı derin öğrenme evresine geçtik. Büsbütün Türkiye’de gerçekleşen Ar-Ge çalışmalarıyla birinci defa yapay zekayı tak-çalıştır eser haline getirip perakende kesiminin hizmetine sunacağız. Gelişmiş analitik alanında daha evvel insan eliyle 10-12 haftada yapılabilen tahliller, REM Yapay Zekâ Platformu (Rem inTelligence) altında birkaç saat içerisinde gerçekleştirilebiliyor olacak. Biz de perakende dünyasını geleceğe hazırlayacağız.