Samanlıkta iğne boyasız araç aramaktan kolay

Hasan

New member
25 Mar 2021
186
0
0
Artan fiyatlarla bir arada sıfır araca gücü yetmeyen tüketiciler, devayı ikinci el araçta arıyor. Yaklaşık son 3 yıldır bırakın sıfır aracı, ikinci eller bile yatırım aracına dönüştü. Araç tedariğinde yaşanan sıkıntılar, kur ve yeni model yılıyla artan fiyatlarla ayağını yerden kesmenin bedeli 150 bin TL’yi aştı.

Geçen yılın mart ayında 50 bin liraya araba almak isteyen dar gelirli, 2005 ila 2010 içindeki modellere rahatlıkla bakabilirken, artık tıpkı modelleri hatta fazlaca fazlaca altını bütçesini 100 bin liralara çıkarsa bile lakin bol boyalı ve ağır hasar kaydıyla ulaşabiliyor. Suistimal edilen boya hususuyla ilgili RS Servis CEO’su Ünal Ünaldı “15 yıl evvel bir araç satın alırken karoserdeki boya tespiti, ustaların gözle denetimiyle gerçekleştiriliyor, fabrikanın çektiği meges ile tamirhanenin çektiği meges karşılaştırılıyordu. Kurumsal ekspertiz firmalarının pazara dahil olması, ikinci eldeki itimat sorununu bir nebze azalttı. Fakat boya mevzusuyla ilgili yanlış algı devam ediyor” diye konuştu.


RS Servis CEO’su Ünal Ünaldı

Datalara göre, Türkiye’de her yıl ortalama 1 milyon kasko, 1 milyon trafik olmak üzere 2 milyon hasar belgesi açılıyor. Asıl sorunun ise artı olarak 2 milyon aracın da her yıl hasar belgesi açılmadan onarılması. Ünaldı “Her kazada, bir araçta ortalama 3 kesim boyanıyor. Yani yılda 4 milyon araç ve 12 milyon araç kesimi boyanıyor. Trafikteki 24 milyon taşıtın yaş ortalaması ise hala 14,2. bu biçimde bir araç parkında tüketiciler boyalı kesim sayısından epeyce, boya sürecinin niteliğine ve kaporta tamiratının, aracın orijinaliyle ahenk sağlamasına dikkat etmeli. TSE dokümanlı servislerde, fabrika boya kalitesine azamî sadık kalınarak, uzman eğitimli teknisyenler tarafınca uygulanan profesyonel boya süreci, aracın pahasını korur. Dünyanın önde gelen boya şirketlerinden bir tanesi ile uzman teknisyen yetiştirmek üzere çalışmalarımıza yakın vakitte başlayacağız. Aksi takdirde ikinci el boyasız araç aramak, günümüz kurallarında samanlıkta iğne aramaya benziyor” dedi.


“AYDA 350 BİN ARACA KAPORTA SÜRECİ YAPILIYOR”

Ünal Ünaldı ayrıyeten kaza daha sonrası araç onarımlarındaki kırılımları da paylaşarak “Kaskodan hasar belgesi açılan araçların yüzde 35’i yetkili servis, yüzde 45’i özel servis, yüzde 20’si ise tamirhanelerin yolunu tutuyor. Zarurî trafik sigortası üzerinden açılan hasar dosyalarındaysa araçların yüzde 55’i tamirhane, yüzde 35’i özel servis, yalnızca yüzde 10’u ise yetkili servislerde boyanıyor ve onarılıyor. Ayda 350 bin aracın boyandığı fazlaca büyük bir kesimin ortasındayız ve en dikkat edilmesi gereken öge, 2 yıl garanti verebilen, tam teşekküllü, TSE evraklı servislerin tercih edilmesi. Kalitesiz materyal kullanması ve özensiz personellik araç pahasını düşürecek asıl etkenlerdir” açıklamasını yaptı.