SUV’un başkanı Peugeot oldu: Yılın birinci 5 ayında yüzde 17’lik büyüme

Hasan

New member
25 Mar 2021
186
0
0
Peugeot’dan yapılan açıklamaya nazaran, şirket, yılın birinci 5 ayında toplam satışlarda geçen yılın tıpkı devrine kıyasla yüzde 17 büyüyerek 16 bin 933 adede ulaştı.

Yenilenen SUV ailesi ile Türkiye pazarındaki kuvvetli pozisyonunu sürdüren Peugeot, mayıs ayında ise “SUV pazarının lideri” oldu.

Peugeot’nun SUV sınıfındaki temsilcileri Peugeot SUV 2008, Peugeot SUV 3008 ve Peugeot SUV 5008, geçen ay 1.971 adetlik toplam satışa ulaşarak yüzde 13,9 pazar hissesi elde etti. Şirket, bu sonuçla Türkiye pazarında süratle yükselen SUV sınıfında mayıs ayını dorukta tamamladı.


Peugeot SUV 2008 ise hem mayısta tıpkı vakitte birinci 5 ay toplamında B-SUV pazarının en epey tercih edilen modeli olarak öne çıkarken, Peugeot SUV 2008, ocak-mayıs periyodunda kendi sınıfında yüzde 17,4 pazar hissesi ile dorukta yer aldı.

“ZORLU SENEDE SUV LİDERLİĞİ ÇOK DEĞERLİ”

Açıklamada görüşlerine yer verilen Peugeot Türkiye Genel Müdürü İbrahim Anaç, yıla çok süratli başladıklarını belirterek, şunları kaydetti:

“2020 sonunda SUV 3008 ve 5008 yenilenmişti. 2021 yılının başında ise yeni 208’i Türkiye pazarına sunduk. Peugeot markası olarak birinci 5 ayda geçen yılın tıpkı periyoduna göre yüzde 17 büyüme gerçekleştirerek 16 bin 933 adede ulaştık. bu vakitte yavaşça ticari araç modellerimizde de yüzde 96 üzere önemli bir büyüme kaydettik. Öte yandan, binek ve toplam pazar hissemiz geçen yılın tıpkı devrine göre bir ölçü düştü. Bunun temel sebebi olarak global tedarik zincirinde yaşanan sorunları gösterebiliriz. Biroldukça marka üzere bizler de bu sorunların tesirini gördük.”


Ocak-mayıs periyodunda tezli SUV modellerle tüketicilerin ilgi odağı olduklarını ve mayıs ayı prestijiyle bu sınıfta liderliğe yükseldiklerini aktaran Anaç, Peugeot markası olarak çok başarılı bir mayıs ayı geçirdiklerini bildirdi.

Anaç, “Toplam satışlarda 3 bin 75 adetle yüzde 5,6 pazar hissesi elde ettik. SUV segmentindeki argümanlı modellerimiz 2008, 3008 ve 5008 ise bu alanda bize liderliği getirdi. Mayıs ayında SUV segmentinde yüzde 13,9 pazar hissesiyle pazarın başkan olduk. B-SUV segmentinde ise SUV 2008 modelimizle hem mayıs ayında birebir vakitte ocak-mayıs periyodunda önder durumda bulunuyoruz. Bu kadar şiddetli bir senede SUV’larımız ile başkan olmak bizim için fazlaca kıymetli.” sözlerini kullandı.


“MAYIS SAYILARI TALEBİN DEVAM ETTİĞİNE İŞARET”

İbrahim Anaç, otomotiv pazarının 5 aylık periyodunu de kıymetlendirdi. 2020’nin, dünyada tesirini gösteren pandemi sebebiyle tüm kesimlerde ticaretin ve iş yapış metotlarının bir daha tasarlandığı zorlayıcı bir yıl olduğunu vurgulayan Anaç, şu değerlendirmelerde bulundu:

“2021 yılına da pandemi ve birlikteinde getirdiği üretimdeki birtakım kısıtlamalarla giriş yapıldı. Fakat pazardaki büyüme sürat kesmedi. Ocak-mayıs devrinde toplam pazar geçen yılın tıpkı periyoduna bakılırsa yüzde 72 büyüdü ve 314 bin 882 adet olarak gerçekleşti. Binek araba pazarı ise birebir periyotta yüzde 69 büyüme kaydederek 247 bin 977 adet oldu. bu vakitte yavaşça ticari araç pazarı toplam pazarın üzerinde büyüdü. yavaşça ticari araç pazarı birinci 5 ayda 66 bin 905 adet olarak gerçekleşti, yani geçen yılın tıpkı periyoda bakılırsa büyüme yüzde 83’ü buldu.


Birinci 5 ay, markalar bazında eser tedarikinin epey ehemmiyet kazandığı bir devir oldu. Mayıs ayında karantina sebebiyle yalnızca 11 gün showroom’lar açıktı. Buna karşın satış adedinin 54 bin 734 adet olarak gerçekleşmesi pazardaki talebin devam ettiğine işaret olarak alınabilir.”