‘Tüketicilerin yüzde 70’i daha kuvvetli değer önerisi olursa dijital banka ile çalışacağını söylüyor’

Felaket

New member
25 Mar 2021
225
0
1
Küresel strateji danışmanlık firması Strategy&’in Yönetici Direktörü Ozan Cığızoğlu, dijital bankaların ciddi anlamda penetrasyon sağladığını ve sayılarının da her geçen gün arttığını kaydetti. Blooomberg HT televizyonunda Finansal Teknoloji programına konuk olan Cığızoğlu, Brezilya pazarında dokuz, Almanya pazarında yedi tane dijital banka olduğunu vurgularak “Türkiye’de de dijital banka lisansına olan ilgiyi göz önüne aldığımızda bizde de sayılar artacak gibi görünüyor” dedi. Programda eylül ayında Türkiye’de yaptıkları anketin verilerini de paylaşan Cığızoğlu, “Ankete bakılırsa katılımcıların yüzde 54’ü artık banka şubesini ziyaret etmiyor, yüzde 23’ü de yılda bir kez ediyor. bir daha tüketicilerin yüzde 63’ünün iki ya da üç bankada hesabı bulunuyor. Bu yurtharicinde gördüğümüz trende de yakın bir konu. bir daha ankete katılan tüketicilerin yüzde 68’i dijital bankaların çalıştıkları mevcut bankadan daha kuvvetli bir değer önerisi sunması durumunda dijital banka ile çalşacağını söylüyor” diye konuştu.


‘Dijital banka kullanması tercihin ilk sebebi yüzde 92 ile işlem ücreti ve masraf olmaması’

Tüketicileeirn yüzde 92’sinin dijital banka kullanmalarının niçini olarak işlem ücreti ve masrafın olmaması gösteriliyor. Yüzde 58 oranında ise müşterşi deneyiminin daha sıradan olduğu için tercih ediyor. Daha yüksek mevduat ornaı olduğu için tercih ettiklerini söyleyenlerin oranı ise yüzde 43 seviyelerin. ,Dijital banka kullanmama sebeplerinin başında ise yüzde 75 ile maaşın başka bir bankaya yatması yatıyor.

‘Türkiye pazarı her gelenin kazanacağı kolay bir pazar değil’

Programın diğer konuğu SC Yönetim Danışmanlığı Kurucusu Dr. Soner Canko ise, Türkiye’nin dijital bankacılık için fazlaca özel bir pazar olduğunu ve dünyadaki diğer ülkelere benzemeyen çok özel karakteristik özellikleri olduğunu vurguladı. 2022’de verilmesi beklenen lisanslar ile sektörde yep yeni bir dönem başlayacağını ifade eden Canko, öte yandan geleneksel bankaların dijitalleşmiş yapısı göz önüne alındığında da dijital bankalar için kolay bir pazar olmadığının altını çizdi. Bu pazara girecek olan oyuuncuların derslerine oldukca iyi çalışmaları gerektiğini belirten Canko, “Stratejilerini ve iş analizlerini oldukca iyi yapmaları lazım. Aksi takdirde Türkiye pazarı gelenin kazanacağı kolay bir pazar gibi görünmüyor” diye konuştu.

‘Dijital bankalar daha görünmez olacak’

Finansal sektörün görünmez olmasının zamanının geldiğini belirten Canko, “Finans sektörü günümüzde müşterilerinin önünde fazla dominant role geldi. ötürüsıyla ben yeni dönmede dijital bankaların arkaya çekileceğini, onların daha görünmez olacağını, daha sürtünmesiz tabir edilen iletişime geçeceklerini düşünüyorum. ötürüsıyla son kullanıcılar hep şunu hissedecekler. ‘Biz bankacılık yapmak için bankalarla çalışmıyoruz. yaşamımızı yönetmek, alışverişlerimizi, tüketimimizi yapmak için finans sektörünü kullanıyoruz’u hissediyor olacaklar” diye konuştu. Geleceksel bankalar için zor bir dönem olacağının altını çizen Canko şöyleki devam etti: “Bir yanda düşük maliyetlerle onları zorlayan yeni oyuncular var. Ancak bunların benzerlerini, turizm, havacılık gibi pek oldukca sektörde de gördük. Burada yapılacak şey sıradan gibi görünse de aslında zor. Büyük yapıların, yalınlaşması, çevikleşmesi oldukça zor. Alternatiflerden bir tanesi de geleneksel bankaların da kendi içlerinden dijital banka çıkarmaları olabilir.”