Türkiye’nin birinci ve tek yerli şanzımanı tanıtıldı

Hasan

New member
25 Mar 2021
186
0
0
Koç Holding İdare Konseyi Lider Vekili ve Ford Otosan İdare Heyeti Lideri Ali Koç, “F-MAX’in dünya çapındaki bu muvaffakiyetinin akabinde bugün de üst seviye mühendislik başarısı olan Türkiye’nin birinci ve tek yerli şanzımanını sizlerle buluşturmanın memnunluğunu yaşıyoruz.” dedi.

Ford Otosan Eskişehir Fabrikası’nda, Türkiye’de geliştirilip seri üretime geçen birinci ve tek yerli şanzımanın tanıtım merasiminde konuşan Koç, bir birincisi gerçekleştirmenin heyecanını ve memnunluğunu yaşadıklarını söylemiş oldu.

Salgın sürecinde yeterli bir iş yapmanın kıymetli olduğuna değinen Koç şu biçimde konuştu:


“Kurucumuz merhum Vehbi Koç’un, bir asır evvel Anadolu’nun o periyot hayli küçük bir kenti olan Ankara’da başlayan girişimcilik seyahati, serüveni, 1928 yılında Ankara bir Ford bayiliğini alması ile Türk otomotiv dalında yepisyeni bir kapının açılmasına vesile oldu. sonrasındasında 1959’da Otosan AŞ’nin kurulması, Türkiye otomotiv kesiminde endüstrileşmeyi başlatan en kıymetli dönüm noktasıydı. Biz, biraz daha sonra tabir edeceğimiz üzere ülkemize her vakit uzun vadeli baktık. Çok çetrefilli ekonomik şartların olduğu iniş çıkışlı devirlere karşın her vakit ülkemize güvendik. Bu ideoloji vakit ortasında ‘Ülkem var ise ben de varım.’ düsturu olarak topluluğumuzun adeta DNA’sının bir modülü olmuştur.”


Şirketlerinin serüveninden bahseden Ali Koç, şimdiye kadar pes etmediklerini ve Türkiye için üretmeye devam ettiklerini söylemiş oldu.

ömrünü kaybeden Özdemir Bayraktar’a da rahmet dileyen Koç şu biçimde devam etti:

“Ben kendisiyle 12 sene evvelden görüşmüştüm. Organize endüstride küçük bir atölyede, bugün yaptıkları işe baktığımızda sıradan küçük bir atölyede, evlatlarıyla. Öyküsünü anlattı bize. Biz niçin gitmiştik oraya? Merhum eniştem Nusret Arsel öyküsünü bir gazetede okuyor. Gidiyor tanışıyor. Bizim haberimiz yok bu biçimde, dost oluyorlar. Oğullarıyla tanışıyor, o kadar etkileniyor ki bize talimat veriyor, biz de savunma sanayi işindeyiz, ‘Özdemir Bey’le Bayraktar ailesiyle bir iş yapın.’ diye. Çok gittik geldik, yapamadık. Özdemir Beyefendi, ‘Ya business plan musiness plan ben anlamam, vereceksiniz şu kadar parayı ben de yapacağım size, istediğiniz kadarıyla yapacağız’ demişti. Olmadı, nasip olmadı. Keşke olsaydı, zira bu biçimde bile bu ailenin insansız hava aracı, havacılık endüstrinde bu biçimdeın kaidelerinde yaptıklarına baktığım vakit şöyleki demiştim kendisine, ‘Sizin oğullarınız, siz bir ulusal servetsiniz, bedelsiniz. Sizi muhafazalı bu ülke’ demiştim.”


“SİZLERLE BULUŞTURMANIN SEVİNCİNİ YAŞIYORUZ”

Ali Koç, amaçlarını gerçekleştirmek için her işlerinde istikametlerini geleceğe, sürdürebilirliğe, AR-GE ve inovasyona çevirdiklerini anlattı.

Ford Trucks’ın Türkiye’nin araç üretiminde global oyuncular ortasına girmesine imkan sağladığını anlatan Koç konuşmasını şöyleki sürdürdü:

“İçerisinde bulunduğumuz Eskişehir fabrikamızda ürettiğimiz ve Ford Otosan mühendisleri tarafınca geliştirilen F-MAX kamyonumuz daha birinci senelerında, 2019 yılında ‘Uluslararası Yılın Kamyonu’ seçildi. An prestijiyle başta Avrupa olmak üzere, 40’ı aşkın ülkeye Eskişehir’de üretilen ağır ticari araçlarımızı ihraç ediyoruz. F-MAX’in dünya çapındaki bu muvaffakiyetinin akabinde bugün de üst seviye mühendislik başarısı olan ‘Türkiye’nin birinci ve tek yerli şanzımanını sizlerle buluşturmanın memnunluğunu yaşıyoruz. Bakanım sordu, ‘Başka Türkiye’de üreten yok mu?’ diye. Fikri mülkiyet hakları bizde olan, büsbütün yerli mühendisler, yerli know-how ile üretilmiş olan öteki şanzıman yok. Ağır ticari araç segmentinde Türkiye’nin birinci ve tek yerli şanzımanı ile teknolojik katma bedeli yüksek bir eseri sıfırdan geliştirip üreterek AR-GE ve mühendislik kapasitemize bir yenisini daha ekliyoruz.”


Yerli şanzımanla birlikte ürettikleri ağır ticari araçların yerlilik oranının yüzde 90’a çıktığını aktaran Koç, “Ülke olarak bir hayli sanayide yerlilik oranına öncelik veriyoruz. İşte bu kamyon da gerçek manada Türk mühendisliği ve işçiliğinin bir yapıtıdır. Yani sizlerin arkadaşlar. Sizlerin yapıtıdır. Allah razı olsun, sağ olun, var olun. Muvaffakiyetlerinizin devamını dilerim. Üreteceğimiz birinci aracı inşallah Cumhuriyetimizin 100. Kuruluş yıldönümü olan 2023 yılında çizgiden indireceğiz.” diye konuştu.


YERLİLİK ORANI YÜZDE 90’A ÇIKTI

Ford Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün ise 50 milyon avroluk yatırımla hayata geçirdikleri yerli şanzımanla araçların yüzde 74 olan yerlilik oranının yüzde 90’a çıktığını bildirdi.

Şanzımanın geliştirilmesine 13,5 milyon lira meblağında AR-GE teşviği sağlayan ülkenin teknoloji manasında öncü kurumlarından TÜBİTAK’a da teşekkür eden Yenigün şunları kaydetti:

“Bizlere verdikleri dayanaklar ve duydukları inanç için devletimize, kurumlarına ve bizi her vakit destekleyen Sanayi ve Teknoloji Bakanımız sayın Mustafa Varank’a teşekkür ediyorum. Bize sundukları itimat ve inançlarıyla yanımızda olan Ford Motor Company ve her vakit vizyon ve yol göstericimiz olarak yanımızda olan, modülü olmaktan da sonsuz gurur duyduğumuz Koç topluluğuna da yürekten teşekkürlerimizi sunuyoruz. Ülkemiz ve dalımız için bu kıymetli yatırımın hayatı geçirilmesinde kuşkusuz en büyük emek bu büyük ailenin yani Ford Otosan’ın değerli çalışanlarının.”

Türk Metal Sendikası Genel Lideri Pevrul Kavlak ise Eskişehir’de tarihi günlerden birini yaşadıklarını, bu dönüşüm karşısında onur duyduklarını belirtti.

Gururlu olduklarını aktaran Kavlak, “Dünyanın biroldukca bölgesinde, sanayi kuruluşları ülke değiştirirken, başta personellik olmak üzere, üretim maliyetlerinin en düşük olduğu bölgelere giderken, Türk sanayicisi ülkesine yatırım yapıyor. Katma paha yaratıyor. Gerektiğinde risk alıyor. ‘Daha hayli yatırım, daha fazlaca üretim, daha fazlaca istihdam’ diyor. Biz bu gelişmelerden büyük bir memnunluk duyuyoruz. Zira yeni bir yatırım demek, ülkemizin kalkınmasına katkı demektir.” dedi.


Kavlak, yatırımın ülkeye iyi olması temennisinde bulundu.

Konuşmaların akabinde Eskişehir Valisi Erol Ayyıldız, AK Parti Eskişehir Milletvekilleri Nabi Avcı, Harun Karacan ve Emine Işık Günay ile CHP Eskişehir Milletvekili Jale Işık Süllü’nün katıldığı merasimde Ford Otosan Eskişehir Fabrikası’nda, Türkiye’de geliştirilip seri üretime geçen birinci ve tek yerli şanzıman tanıtıldı.